midiaudio logo

Aranžavimo kainos

tpuskinas (IP Logged)
March 26, 2009 12:28AM

Sveiki, turiu labai delikatų klausimėlį. Laisvalaikiu užsiiminėju aranžavimu dažniausiai tenka pritaikyti klavyrus styginių orkestrui. Kol tai darydavau savo malonumui (nemokamai:) viskas buvo gerai, bet vis dažniau atsiranda užsakovų kurie linkę mokėti pinigus, o aš kiekvieną kartą mykiu kažką panašaus kaip "nuu kiek negaila" ar kažkas panašaus. Gal išduotumėt kokie šiuo metu panašaus darbo įkainiai, (bent preliminariai).AčiŪ.
Re: Aranžavimo kainos
AudioE (IP Logged)
March 26, 2009 01:15PM

Priklauso nuo atliktu darbu kiekio. Pravartu zinoti ir kam darai, kur bus tavo produkcija transliuojama. Uz normalu kurini tai manau kaip pradedanciajam imti pinigus tai 400Lt normalu. Kai tapsi profas galesi ir 1500lt prasyt. Nors dabar sunkmetis nelabai logiska. :)
Re: Aranžavimo kainos
**Rimas G. (IP Logged)
March 26, 2009 04:09PM

Jau daugelį metų dirbu aranžuotoju "už pinigus". Tiesa sakant, paskutiniu metu tai tapo mano pagrindine profesija, tačiau taip ir nežinau, kokiais tarifais kas Lietuvoje vadovaujasi. Apskritai tai yra pakankamai skaudi tema. Logika viena: aranžuotojui visada atrodys, kad jis dirba už mizernus centus, o užsakovui, kad moka už niekingą natų rašymą (kompiuteriu) pasakiškus pinigus. Ta prasme, didesniai daliai atrodo, kad pakanka klavyrą ar apskritai vieną eilutę, pakeverzota ranka, pakišti po skeneriu, "paspausti knopkę" ir - še rezultatą. Tik kažkodėl tų "spaudančių knopkę", ypač rašančių natomis atlikimui akustiniais instrumentais, ne tiek jau ir daug. Pažįstu žmonių, kurie "standartinę" maždaug 80-100 taktų ir 3-4 min trukmės partitūrą puč. orkestrui daro ir už 250-300LTL. Patikėkit, tai kiek, sudėties specifikos prasme, sudėtingiau nei penkiabalsė stygininkų sudėtis. Apskritai kaina nėra kokybės rodiklis. Profesionalus aranžuotojas pirmiausia suinteresuotas stabilia apyvartą ir savo kainos konkurencingumu. Viskas priklauso nuo užsakovų mokumo. Dažnai prisieina vardan įdomaus projekto ir reklamos vardan sutikti su tokia kaina, kiek liko užsakovui nuo solistų, salės, šviesų samdymo ir t.t. Trumpai tariant, visada labiau apsimoka stabiliai turėti darbo, nei išdidžiai laukti savo "pinigingojo šanso". Žinoma, Lietuvoje pasitaiko visko. Kažkas pramuša sotų finansavimą kažkokiam projektėliui. Tada chebrytė puola uždaram savų rate dalintis pinigų. Ir staiga koks LMTA antrakursis tampa vienai dienai geriausiai visų laiku apmokamu natų rašinėtoju Lietuvoje. Kažkas kažką nugirsta ir ima galvoti, kad pinigų plovimas ir yra tikroji kaina. Sulaukiu pastabų iš kai kurių kolegų dėl dempingavimo. :) Tačiau dar kartą pakartosiu: profesionalų aranžuotoją labiausiai domina apyvarta, kuri tiesiogiai priklauso nuo aplinkos mokumo.
Dėl tarifų.
Yra įvairių sąnaudų ir kainų skaičiavimo metodikų. Vienas būdas - skaičiuoti užpildytus partitūros freimus (t.y. realiai prirašytus taktus), dauginti iš vertikalės apimties ir faktūros sudėtingumo koeficientų ir t.t. Kitas būtas - už projekto darbų apimtį ir t.t. Kažkada vadovavausi įkainiu už realiai skambančią minutę.
Suprantama, partitūrų rašyme yra daug niuansų. Pvz. klavyro medžiagą teisingai išskirstyti balsais ir padaryti realią naują autorinę aranžuotę. Deja, Lietuvoje šis skirtumas nėra rodiklis. Užsakovui svarbu, kad nebūtų problemų sugroti ir kad gerai skambėtų. Net ir tada, kai 50% muzikantų groja pro šalį, negroja visai, arba apskritai nebėra numatytoje sudėtyje.

Gal ir galėčiau maždaug nurodyti konkurencingus, mano manymu, tarifus Lietuvos atveju. (Europoje tai tiesiog virsta eurais). Tačiau jie su niekuo nederinti. Kai kas gali iš to ir pasijuokti. Nežinau kaip kitiems, tačiau man tai duoda stabilią apyvartą ir nuojauta sako, kad tai mūsų sąlygomis yra praktiškai ribiniai tarifai.

Kam. ansamblis (2-4 balsai, taip pat ir su solistu) - apie 350LTL už smulkios formos kūrinį (3-4-min).
Styginių orkestras (su solistu) - nuo 350LTL už smulkią formą,
Puč. orkestras, bigbendas - nuo 450 už smulkią formą,
Simfoninis orkestras (dviguba sudėtis) nuo 450LTL už smulkią formą,
Simfoninis orkestras (triguba sudėtis) nuo 550LTL už smulkią formą.
Tačiau reikia turėti galvoje, kad, jei mokama oficialiai, kad vykdytojas gautų, sakykim, 600 "į rankas", užsakovas tam turės skirti apie 1000.

O toliau logika parasta: esant panašiems tarifams užsakovai rinksis kūrybiškiausią, geriausiai užsirekomendavusį. Šiuo atveju lyderio privalumas - jei neapžioji visko, rinktis tik kas rimčiausia, prestižiškiausia, rentabiliausia, o visiems kitiems duoti kolegų koordinates.

Šiaip jau tarifai ar kokios bendros nuostato priėmimas - diskusijų klausimas. Galima pabandyti ir tai. Kodėl gi ne. Tik žinau, kad kompiuterinė akustinė aranžuotė studijoje kainuoja kur kas brangiau, nors realiai padaroma su kur kas mažesnėmis "intelektualinėmis sąnaudomis". Sakysit: neteisybė? Čia laiko klausimas. Tiesiog kol muziką pardavinėjanti ir vartojanti visuomenė susivoks.

**Rimas G.
Re: Aranžavimo kainos
tpuskinas (IP Logged)
March 27, 2009 08:54AM

Dėkoju už atsakymus, ypač detalius :) Pasidarė truputėlį aiškiau.
Re: Aranžavimo kainos
*Donatas (IP Logged)
April 10, 2009 11:30AM

::o


Simfoninis orkestras (dviguba sudėtis) nuo 450LTL už smulkią formą,
Simfoninis orkestras (triguba sudėtis) nuo 550LTL už smulkią formą.

Baisu, sakes muzikai Lietuvoje normaliais budais!!!

Rimai, greitai trinkit sita dalyka ir pakeiskit i nuo 1000 uz simfa, bo visiems bus blogai, jei kas i foruma is uzsakovu ilys paidomaut (na cia aisq beveik neimanomas toks dalykas, bet vistiek).

Tai gi vien kol sudeti ir musamuju baterijas normaliai susistatai i partitura ir layaut'a pasidarai, nes pas mus Lietuvoj beveik nebuna, kad orkestras butu standartinis kaip kokioj Austrijoj :) , o dar partijos tvarkingos!!!

Kad uz tiek padaryt galima tai galima, kai "prastova" yra, bet viesai skelbt...
Re: Aranžavimo kainos
**Rimas G. (IP Logged)
April 10, 2009 04:42PM

Donatai,

Gal supertalentingi bei ypač ambicingi žmonės ir gali parsiduoti porą kartų metuose (ar kiek rečiau) už tiek. Sutinku. Bet tik su sąlyga, kad papuls į savo draugų proteguojamą projektą, kur garantuotas "super" finansavimas. Pvz. kažkada vykusios "Klasikos metamorfozės", kuriose aš, deja, nedalyvavau. (Tačiau puikiai betarpiškai Puikiai žinau žmonių, dirbusių už "padorias sumas" vardus. Ir jų darbo rezultatus.) Jūs šiek tiek painiojate potencialią galimybę gauti tam tikrą sumą tam tikromis aplinkybėmis ir realų "juodą" kasdieninį rutininį darbą. Paprastai, kai būna "vykdomi projektai", aplink juos susiburia sava kompanija, kuri pasidalina finansus, vykdo promotion, iš musės išpučia dramblį ir su baisiniu PR drebina visą mass media. Per paskutinius keletą metų praktiškai ko gero nebuvo nei vieno klasikos komercinio projekto, kuriame nebūčiau dalyvavęs. Patikėkit, ten tokių pinigų nėra. Visiems Lietuva YRA PIGAUS INTELEKTO (finansavimo prasme) šalis. O jei tu dar gyveni Lietuvos provincijoje, tavo intelekto pastangos apskritai vargu ar vertintinos.
Kadangi taip jau išėjo, kad paskutiniu metu aranžavimas man tapo ne tik hobis, bet ir verslas - o tam turėjo įtakos smarkus mano apyvartos padidėjimas - pakankamai gerai žinau situaciją. Ir, matyt, ją pakankamai valdau, nes per sezoną turiu iki beveik 100 pavadinimų dideliems orkestrams (symph, Brass/Wind, Big-band) apyvartą. Dirbu su LVSO, Kauno simfoniniu, "Trimitu", Lietuvos Kameriniu ork, Kristoforo kameriniu, "Triumfo arka", įvairiais festivaliais, Lietuvos teatrais, atskirais atlikėjais ir dar velnias žino su kuo. Tiesiog dirbu. Ne kartą yra tekę gelbėti visokių jau paruoštų "projektų" vykdytojus. Net ir "ABBA in Shyphony" tame tarpe. Aš nesvaičioju. Tiesiog dirbu.
Ir jei manęs prašo kažko extraordinary greitai, nematau prasmės laužti kainą, nes už poros savaičių mano klientas pasirodys vėl. Su normaliu projektu.
Dar vienas niuansas: už vienetinį VIENĄ darbą galima gauti sumą. Ypač, kol atlygis remiasi autoritetingų vardų rekomendacijomis ir t.t. Tačiau savo darbe aš paprastai dirbu su projektais. T.y. pakankamai stambiais užsakymais. Dažniausiai ne mažiau kaip 7-12 partitūrų. Taip jau susiklostė. Nematau čia jokių paslapčių. Klientus tenka "statyti į eilę", dirbti keliais sluoksniais ir t.t., tačiau keldamas kainą aš prarasčiau dalį užsakymų. Gal tai dalinai kompensuotų kitų darbų papildomi finansai, tačiau nebebūtų stabilios apyvartos. Būtų nebe pajamos, o šanso ir kažkieno malonės gaudymas. Viskas turi savo kainą. Aš taip pat viską skaičiuoju. Riknos potencialą, savo galimybes.
Taip, jei aš turėčiau kompozitoriaus diplomą ir gyvenčiau Vilniuje, mano kaina, be jokios abejionės, būtų kur kas didesnė. Gal ir žymiai. Tačiau esu tik šioks toks fleitistas, gyvenantis gūdžioje provincijoje - Klaipėdoje - ir dirbantis neprestižinio teatro orkestre bei neprestižinio universiteto kažkokiu dėstytuvu. Tačiau, sorry, prestižiniai Lietuvos orkestrai kažkodėl vis užsakinėja man. Rinkevičius užsako visą "Tango in shyphony" programą vien todėl, kad aš pats pigiausias iš visų bearanžuojančių "ant Lietuvos"?
Taip, man teko dirbti ir su "užsieniečiais". Vakarų Europoje litai tiesiog virsta eurais, o pvz. "broliai" latviai ir estai dirba tik tais pačiais tarifais. Visi viską žino. Tik "ant Lietuvos" informacijos trūksta... Deja...

Žinoma, jei yra konkrečių pasiūlymų, problemų konstatavimų ir jų sprendimų - padiskutuokim, kodėl gi ne... Kita vertus aš ko gero pirmas viešai išdrįsau įvardinti kažkokius tarifus. Darbinius tarifus. Visi kiti - išrinktiesiems.

Tai diskutuojam?

**Rimas G.
Re: Aranžavimo kainos
*Donatas (IP Logged)
April 15, 2009 03:15PM

diskutuojam :)

Rimai, as ne apie kainas, o apie va toki ju uzrasyma juodu ant balto.
Aciu uz toki issamu komentara, bet manau visi puikiai zino apie Jusu kokybiska darba ir gera reputacija.
As taip pat suprantu tai, kad reikia pastoviai islaikyti uzsakymus, o Lietuvoje yra paprastai, kuo pigiau ir greiciau, o jei dar kokybiskai tai is vis gerai.
Man paciam daznai tenka zemintis derantis del ikainiu kaip turguje ir daznai numusti kainas ziauriai. Tai vadinama konkurencija, bet Lietuvoje ji siek tiek iskreipta.

Del tu diplomu ir issilavinimu tai is principo nieko nereiskia, juk svarbiausia kaip gerai zmogus atlieka savo darba, Jus ta dalyka kazkaip siek tiek sureiksminat, neva turintis kompozitoriaus diploma ir dar Vilnietis turi galimybe didinti kaina. Cia as galiu uzduoti klausima. Jei zmogus sesis metus (su magistrantura) dziovino smegenis Muzikos akademijoje ir yra tikrai geras savo srities zinovas, kodel jis turetu vertinti savo darba maziau. Cia iskyla problema kitai pusei, kai kazkas ziauriai numusa kainas, uzsakovai netrunka tuo pasinaudoti zinoma renkasi pigesni varianta, bet ziurint is abieju pusiu perspektyvos, tai nukencia abi puses. Viena puse jauciasi "nediplomuota" ir periferijoje (nors esant interneto laikams geografine padetis is esmes manau visiskai neturi jokios reiksmes kai gali issiusti kurinius PDF), todel maziau vertinama pinigine to zodzio prasme, kita puse nenori nuvertinti savo darbo, bet priversta daryti islygas arba visomis isgalemis "atsigriebti" per turtingesnius projektus. Tokiu budu labai atsiskiria tiek finansine, tiek darbo specifika du pogrupiai. Vidurio ir normalios konkurencijos beveik nelieka. Isvada tokia, kad uz gera produkta bet kokiu atveju yra mokamas per mazas atlygis, arba galima pasakyti kitaip, kad tas darbas nera vertinamas taip, kaip turetu buti vertinamas. Zmones galincius padaryti gera aranzuote simfoniniam ar puciamuju orkestrui Lietuvoje galima suskaiciuoti ant ranku pirstu, kam daryti geriau ir tobuleti, jei uz kokybiskesni darba negalesi susilaukti didesnio atlygio.

Cia as issipleciau, nors kainu politika uz tokius darbus yra visai ne mano reikalas ir is principo as netureciau veltis i tokias diskusijas.

Jei buciau blogo linkintis zmogus palinkeciau Rimui ir kitiems daug darbo ir vis tokiu paciu neadekvaciu ir nekylanciu kainu.Bet kokiu atveju galutine kaina nustato ne uzsakovas, o zmogus atliekantis darbus. Neisgali susimoketi uz simfoninio aranzuote ar kurini ir nelisk kur nereikia, gerbk aranzuotoja ir vertink jo darba. Niekas neina i restorana su litu kiseneje.

Jei gero linkintis, tai linkeciau, kad pagaliau Lietuvoje butu pradetas bent kiek vertinti intelektualinis produktas, kad sumazetu atskirtis tarp "klanu" ir isigaliotu normalios rinkos ekonomikos ir konkurencijos salygos; renginiu organizatoriai butu priversti protingai naudoti savo isteklius ir gerai ivertintu ar tikrai "isves" auksto meninio lygio projekta, kuris naturaliai reikalaus daugiau sanaudu ir tai turetu buti savaime suprantamas dalykas.


Pagarbiai



Edited 1 time(s). Last edit at 04/15/2009 03:27PM by *Donatas.
Re: Aranžavimo kainos
Basilicus (IP Logged)
April 16, 2009 11:37PM

Puiki diskusija,
galbūt kažkiek į temą - straipsnis apie sunkmetį, kainas ir rinkodarą:

http://www.lrytas.lt/email.asp?data=&k=news&id=12398546061238710215

B

The absence of evidence is not the evidence of absence.



Edited 1 time(s). Last edit at 04/16/2009 11:37PM by Basilicus.
Re: Aranžavimo kainos
**Rimas G. (IP Logged)
April 19, 2009 06:11PM

Taip, kainas didinti pamažu reikia. Jos niekada nemažėjo.Sunkmetis nėra visų bėdų bei negandų pateisinimas.
Tegu kiekvienas žino savo vertę ir turi savo kainą. Po saule pakaks vietos visiems, lai tik žmonės dirba. Gi nėra blogai, kai klientai gali rinktis. Kas pagal kainą, kas pagal kokybę, pagal madingą pavardę, o kas iš kruvinų draugelių tarpo. Pradėti presingą dėl kainos dydžio yra vienas iš būdų išstumti konkurentą iš rinkos.

**Rimas G.
Re: Aranžavimo kainos
caplis (IP Logged)
August 04, 2009 08:23PM

Sveiki, tikiuosi, rašau "į temą", gal šiek tiek nukrypstu, bet visgi, noriu pasiteirauti, į kokias kainas/tarifus orientuotis, jei tarkime, žmogus manęs paprašo pagal jo paties padainuotą melodiją ir tekstą, parašyti muziką? Daina jo supratimu 3-5 minutės.
Ar galite patarti, pasiūlyti orientyrus.
Dėkui už atsakymus.

________________________
the art of making noise
Re: Aranžavimo kainos
**Rimas G. (IP Logged)
August 06, 2009 08:42PM

Esminio skirtumo nėra. Aranžavimas, formos suteikimas ir t.t. yra , nors ir kvalifikacijos reikalaujantis, tačiau tik "kūrybiškai - techninis" darbas. Esmė yra idėja. O tai ir yra padainuota melodija.

**Rimas G.
Re: Aranžavimo kainos
linutisp (IP Logged)
August 06, 2009 11:37PM

Ką reiškia parašyti muziką?
Akordus pieštuku?
Įgroti į kompą psr'u?
Parašyti orkestruotę simfoniniam orkestrui su choru ir ritmo grupe?
Re: Aranžavimo kainos
razorraz (IP Logged)
August 10, 2009 12:57AM

Rimas G. - totalus GURU!!! paskaiciau jusu komentus, patiko diskusija.(tu)
Sorry, only registered users may post in this forum.