midiaudio logo

:)Taip, cenzura cia labai rimta/Polimetrija ir Aleatorika

Donis (IP Logged)
September 28, 2005 04:05PM

Tuli zinovai. Maciau diskusija sia tema ankstesniuose susirasinejimuose, bet noreciau grizt. Gal ka naujo atradot uzrasant polimetrija ir aleatorika Sibeliumi is bedos ir apie Finale paraschykit(gal pereisiu prie Finales)? Vienai studentei surinkinejau V. Miskinio kurini chorui. Prie triju puslapuku sedejau dvi dienas. Beveik viska teko delioti simboliais (ctrl+Z):). Ateityje nusimato labai panaschus darbas. Patarkit. Beje gal yra kas naujo Siblius 4 demo versijoje, butent sioje srityje.
Aciu



Edited 2 time(s). Last edit at 09/28/2005 05:53PM by Donis.
Re: :)Taip, cenzura cia labai rimta/Polimetrija ir Aleatorika
**Rimas G. (IP Logged)
September 29, 2005 09:46AM

Ką čia naujo beatrasi...
Yra konkretūs atvejai ir jiems reikia ieškoti konkrečių sprendimų.
Kai ką galima išspręsti naudojan spec. šriftus (Engraver, Ghent Mallets, Maestro Percussion ir t.t.), kai ką importuojant grafinį failą (panašiai kaip Word'e Insert from File).
Finalėje pakankamai sėkmingai galima nusipiešti spec. ženklus ir juos paskui "tiražuoti".
Apskritai perrašinėjimui Finale yra lankstesnė nei Sibelius. Ypač puslapio maketavime: atstumai tarp penklinių, taktų skaičius eilutėje, taktų dydžiai, sistemų skaičius bei vieta puslapyje ir t.t.. Čia Sibelijaus "automatizavimas" dažnai labiau trukdo, nei padeda.
Su Finale galima pakankamai lanksčiai užrašyti polimetriją, tiesa reikia šiek tiek įgusti valdyme, nes tiesioginės tokios funkcijos nėra. Reikia šiek tiek "burti", bet tai nėra labai sudėtinga. Aleatoriką reikia "piešti" ir niekur nuo to nepabėgsi. Aš pats nelabai temėgstu perrašinėti, tačiau kolegos ką tik be didelio vargo su Finale surinko ir sumaketavo A. Šenderovo kūrinius. O ten, kaip žinia, piešinių daugiau, nei įprastos grafikos.
Vyrauja nuomonė, kad aranžavimui lankstesnis Sibelius (nors manęs ir neįtikino), o gatavą, ypač komplikuotesnį, tekstą patogiau surinkinėti Finale.
Lyginant su ankstesnėmis versijomis Finale 2006 grafinės galimybės iš esmės nepakito. Esminė naujiena - galimybė dinamiškai subalansuoti partitūrą elementariu mikšerio pultu.
Čiupinėjau Sibelius 4 demo, tačiau kokių nors naujovių grafikoje nepastebėjau. Ir forumuose apie tai nieko nesigirdi. Pagrindinės naujovės - video plejeris, leidžiantis rašyti muziką kinui "gyvai" ir sąsaja tarp partitūros ir partijų.
Apskritai visos notacijos programos orientuotos į tradicinę grafiką, o visiems kitokiems notacijos būdams reikia pasukti galvą. Sako, kad ekstremaliai notacijai geriausiai tinka Score, tačiau pačiam neteko bandyti.
Ką patarti?
Galiu tik pasakyti, kad idealo nerasi. Ekstremalioje situacijoje visada jausiesi patikimiau su įvaldytu Sibelijumi, nei su mažiua pažįstama Finale. Ir atvirkščiai. Abi programos turi savo mažų privalumų. Įdomu tai, kad kur silpnesnė Finale, daugiau privalumų turi Sibelius. Pvz. MIDI. Ir atvirkščiai. Ten kur Sibelijuje susiduri su problemomis, Finale apie tai gali pamiršti.
Ir vis tik perrašinėjimui, manau, perspektyvesnė Finale.
Ir jau žinau, kad už paskutinį sakinį iš sibelistų susilauksiu "juodos" kritikos.

**Rimas G.
Re: :)Taip, cenzura cia labai rimta/Polimetrija ir Aleatorika
Donis (IP Logged)
September 29, 2005 05:08PM

Aciu Rimai uz toki issamu atsakyma. Visiskai nesiruosiu "juodai" kritikuoti, nors esu Sibelistas. Visiems galiu nuosirdziai pasakyti, kad natu leidybai, tirazavimui ir isties rimtiems natografiniams darbams Finale yra nepakeiciama programa. Ypac surinkinejant nestandartinio formato natu knygas (ne A4 ar A3), giesmynus ir t.t. Jei kam teks siusti maketus uzsienio leidykloms, kurios nepripazista jokiu formato netikslumu, o pvz. chord symbol turi buti nutoles nuo penklines ir natos butent tiek, kiek reikia, nanometro tikslumu. Manau tai galima padaryti tik su Finale. Kita vertus mane isch proto veda puse monitoriaus uzimantys Toolbars. Manau tikri pro. juos iskart isnaikina. Rasant simf. partitura lieka tik mazute ekete i kuria ziuredamas bandai uzmegzti ryschi. Daug kas megsta Finale del Scroll view, bet retas atlikejas ar dirigentas sukineja specifinius ritinelius:)
Savo muzika raschau tik su Sibelium. Viens, du ir baigta. Nori; paklausai. Mixer'is persimato. Labai geras partituros matomumas. Paprastas valdymas. Zinoma dirbant su viena ar kita programa daug kas priklauso nuo igudziu ir iprociu, bet megejams siulyciau taupyti nervus ir dirbti su Sibeliumi. Manau Sibelius 4 Live parts naujove nepakeiciama rimtiems kompozitoriams. Norint, padarius pakeitimus partijose schie pakeitimai ischkart atsiranda partituroje ir atvirkschciai. Sutaupomos marios laiko partiju redagavimui ir tikrinimui. Manau filmu muzika bus zymiai sinchronischkesne vaizdo atzvilgiu naudojantis video (Sibelius 4). Priestaktis Finaleje Pickup (Pikapas:) Sibeliui Upbeat. Cia kas? Terminu politika? Kai pirma karta bandziau Fineleje paraschyti prieschtakti, teko apskambinti puse Vilniaus ir pavartyti zodynus kol suradau kaip tai padaryti. Gal man nesiseke? Pasirodo viskas buvo cia pat.

P. S. Labai idomu, kaip atrodo A. Senderovo partitura. Teks laukti premjeros.
Re: :)Taip, cenzura cia labai rimta/Polimetrija ir Aleatorika
**Rimas G. (IP Logged)
September 29, 2005 11:03PM

Šenderovas jau atspausdintas Klaipėdos universiteto leidykloje.
Tačiau tiražas ne masiniam platinimui po knygynus. Tai yra dalis lietuvių kamerinės muzikos rinkinio, rekomenduojamo tarptautiniam kamerinių ansamblių ir koncertmeisterių konkursui.
Dėl Finale interfeiso.
Palieku tik Main Tool Palette ir tą pačią išpreparuotą, kadangi iš esmės dirbu su didelėmis partitūromis ir žiauriai reikalingas kuo didesnis darbinis plotas. Visa kita nėra būtina. Tiksliau reikalinga taip retai, kad galima specialiai išsišauklti iš Menu. Ir dar Main Tool Palette užkeliu viršun šalia lango valdymo mygtukų, kad nesimaišytų. Visus būtiniausius įrankius ir komandas susiprogramavau shortcut'ais. Žodžiu, mano interfeisas "švaresnis" nei Sibelijaus. Rekomenduoju visiems, tačiau žmonėms taip patinka spalvotų ikonų gausybė, kad negali to atsisakyti. Sako: man patogiau, kai viskas "po ranka". Ginčytis beviltiška.
Scroll View man yra vos ne pats didžiausias Finale privalumas. Pirmiausia todėl, kad darbinėje fazėje nelenda į akis ir net nekyla noro formatuoti puslapį ar tvarkyti taktų išsidėstymą. Ypač klavyrinio ir "kvartetinio" tipo darbuose. Pagaliau navigacija natūrali ir patogi (tik negalima naudoti "rankelės"). Sibelijuje iš principo panašu, tik partitūros pertraukimai sulig puslapiu, vėl papildomi raktai, ženklai ir t.t. užima taip brangią operatyvinę erdvę, kad prie to priprast niekaip negalėjau. Finale kai pabaigi failą, tada jungi Page View ir žiūri kaip sumėtyti taktus per puslapius, jei automatas tai padarė ne pagal norą. Tam yra keletas komandų, kurių pagalba viską labai operatyviai galima sustatyti į reikiamas vietas.
Sibelijaus 4 Live Parts yra labai geras išmislas, tačiau... tai nė trupučio nepadeda formatuojant partijas.
Mėgėjams taupyti nervus... ir su Sibelijum...
Bandžiau keletą kartų, tačiau taip rimtai ir neprisijungiau prie Sibelijaus. Nu "dusha nelezhit". Man Finale kažkodėl atrodo more friendly. Ypač įvedinėjant su MIDI keyboard'u. Gal dėl to, kad visada man reikia taip kaip noriu, o ne taip, kaip leidžia automatas. Tiesa, neseniai teko formatuoti su Sibelijum Žigaitytės porą opusų leidybai. Rezultatas buvo, tačiau pelė ne pats geriausias įrankis norint pasiekti standartų.
Tiesa, pamiršom vieną svarbų Sibelius 4 argumentą: galima failo dalį exportuoti į Word'ą copy-paste, ko anksčiau nebuvo.
Reziume - aranžuoju su Finale. Perrašinėjimu neužsiimu, išskyrus partijų ekstragavimą ir redagavimą. Per keletą darbo metų susikaupė šiek tiek patirties, kuria mielai dalinuosi su visais kolegomis. Jei kitų kokių metodinių problemų, galite rašyti mail'ą, džiaugsiuosi, jei galėsiu kuo padėti. Tiesa, alternatyvioje notacijoje nesu ypač pasikaustęs, nes tai nėra mano duona kasdieninė, tačiau remiantis bendra programos logika galima daug ką ir "išmąstyti".

Sėkmės!

**Rimas G.



Edited 1 time(s). Last edit at 09/29/2005 11:07PM by **Rimas G..
Sorry, only registered users may post in this forum.