midiaudio logo

Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)

kwlw (IP Logged)
March 10, 2012 12:44PM

Zhiuriu diskusija skelbimu skiltyje isisiubavo. Taigi sugalvojau ja pratesti chia. Kadangi ne moderatorius, tai perkelsiu namudishkai:

--------------------- stratlt postas --------------------------------

cixiss Wrote:
-------------------------------------------------------

>
> Parodyk man sios serijos Ibanez bosinę gitarą ant
> kurios nebūtų 2mm plastikinio užvalkalo..
> (epoksidinės dervos) smiling smiley

nevaidink cia labai kieto. puikiai supranti apie ka as kalbu ir nereikia ishsidirbineti bei vaidinti visazinio erelio. poliretaninis lakas tai nera epoksidine derva skirta laivų klijavimui. tai viena. o antra- didele dalis Ibanez bosu- tai ne poly. Pasidomek.
Su tokiais teiginiais vakaruose turetum labai mazai klientu. cia ne chemijos fakultetas kur gali savo teorinius ishvedziojimus paistaliot ir gintis disertacijas.
Dažų ir klijų konsistencija bei sudetis ir savybės skiriasi ir taip apibendrinti paprasčiausia negalima ir neteisinga.
gerbiu kai kuriu zmonių norą parodyti savo išvargtas žinias, bet kai tai pereina į demagogija yra labai blogai.
Anyway 2mm poliretano yra taip pat blogai ir pasaulis seniai perejo thin poly.

-------------------- stratlt postas end --------------------------------
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 10, 2012 01:07PM

Taigi, kadangi man labiau patinka diskutuoti, nei ginchytis, norechiau ishdestyti argumentus, kurie galbut pades kitaip pazhvelgti i reikala diskusijos dalyvius.

1. Siulau susiaurinti reikalo apimti paliekant tik elektrines gitaras ir bosus. Atmetant rezonansinius instrumentus, t.y. akustines gitaras, smuikus, ukuleles, kontrabosus ir kitoki akustini velnia. Fizikos desniai jiems galioja zhinoma tie patys, bet akustiniai reishkiniai kurie ten vyksta, tiksliau ju poveikis skiriasi kartais, ar net eile.

Banalus pavyzdys, kurie nesupranta, ka ash chia parashiau:
Akustines gitaros dekos storis vs lako storis (imkime paprasta pigia):
3.17mm vs 0.3mm, dazhu/lako sluoksnis sudaro 9.46% nuo vibruojanchio pavirshiaus storio. Deshimtadali!

Elektrines gitaros deka:
45mm vs 1.2mm (dazhytos dvi puses) - dazhu/lako sluoksnis sudaro 2.6%, t.y. keturis [b]kartus[/b] mazhesnis poveikis.

Na galim paimti koki gera smuika dar iliustracijai. Labai nesidomejau, bet viena ausim girdejau, kad shelako danga yra 0.03-0.05mm. T.y. 10x plonesne nei "nudazheme" akustine gitara. Nieko keisto, kad smuikui panaudojus kazka storiau - yra jauchiami dramatishki pokychiai garse, nes dangos storis keichiasi kartais, o ne kelis %.

Lygiai tas pats su klijais, tik kadangi kliju daug mazhiau nei lako, tai bendra itaka mazhesne.

2. "Epoksidke". Didzhioji dalis to, ka zhmones vadina epoksidine derva, ish tiesu yra ne kas kita, kaip poliesterine derva. Taigi jei jau kryzhiuotis nuo jos taip, kaip siulo stratlt - tai ish tiesu visos gitaros dengtos poliesteriniais dazhais ish esmes yra dengtos "epoksidke". Juokinga bet tai tiesa. Tai su tokia "logika" gaunasi, kad net thin poly dengtos gitaros jau yra gaishenos...

Jei zhiuret, kas ish tikro yra ta "laivu epoksidine" - tai ir yra ta tikroji epoksidine derva, apie kuria ash kalbu. Ash su derva skirta laivams - nesu susidures, bet uzhtai savu laiku sochiai mirkiau rankas aviacineje. Machiau kaip keichiasi jos savybes priklausomai nuo dedamo plastifikatoriaus, kietejimo salygu. Taip pat atlupinejau blogai priklijuotas vietas po pakaitinimo fenu. Jei instrumentas yra elektrine gitara, pagaminta ish kietmedzhio - neizhvelgiu problemos ja pakaitinti iki reikalingu 70-90 laipsniu ir kishti shpakliuote. Mistinis autentishkas skambesys pradings? Po perklijavimo belenkuom - jis lygiai taip pat keisis. Bus naujas skambesys. Kur problema? Laiko reikia zhinoma belenkiek kartu daugiau nei su zhelatina, bet faktas, kad rezultatas pasiekiamas. Beje, tarybiniais laikais galejo su kuom nors idomiau nei normali epo suklijuot chebra ta kontrabosa. Gi patiem pirkti nereikejo. Pachiupo ka rado, o ten pvz. galejo pasitaikyt temperaturai atsparus klijai skirti kokiom stabdzhiu kaladelem klijuot (daug kas klijuodavo pats). O po to meistras turejo knistis, visus ninja trick bandydamas ish eiles.

Sau



Edited 2 time(s). Last edit at 03/10/2012 01:11PM by kwlw.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 10, 2012 01:27PM

Beje, kalbant apie grunta/dazhus/laka - ar zhinote, kad sausi dazhai sudaro mazhdaug:

MIM strat body - 190-200 gramu
Luthier painted nitro finish - ~50 gramu
Luthier painted acrylic finish - 100-150 gramu.

Ne taip daug, bet ne taip jau ir mazhai. Va mano edwardsas ish pradzhiu nudazhytas poliesteriu, po to nupurkshtas dar kazkuo kas primena nitro (visai be reikalo). Skamba gerai, bet padengimo storis ant dekos siekia 0.6mm, kas yra lame :). Aishku ne kinai ir panashus siauraakiai, kur milimetrais privaryta, bet visgi kokia beprasmybe imituoti plona laka padarant sluoksni storesniu... Vat tau ir made in Japan.

Kosherinis thin poly/nitro - neturetu virshyti 0.1mm. Gamykloje laaabai komplikuota butu toki naudot, nes reikia tobulai paruosht pavirshiu, kruopschiai dazhyt, dar kruopschiau shveist/poliruot. Pvz. Fenderio bazinis sluoksnis (priesh laka) yra 0.431mm. Vat ir gaunasi nemazhai tu gramu, kurie garsui nepadeda.

Sau

If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it



Edited 1 time(s). Last edit at 03/10/2012 01:30PM by kwlw.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
Exarque (IP Logged)
March 10, 2012 01:30PM

Lietuviai negali nesipykti dėl ementariausių dalykų, kwlw tiesiog "paėmė" ir gražiai viską paaiškino. :) Vis geriau nei muštis dėl epoksidinės tiesos.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 10, 2012 02:57PM

kwlw Wrote:
-------------------------------------------------------

> 1. Siulau susiaurinti reikalo apimti paliekant tik
> elektrines gitaras ir bosus. Atmetant
> rezonansinius instrumentus, t.y. akustines
> gitaras, smuikus, ukuleles, kontrabosus ir kitoki
> akustini velnia. Fizikos desniai jiems galioja
> zhinoma tie patys, bet akustiniai reishkiniai
> kurie ten vyksta, tiksliau ju poveikis skiriasi
> kartais, ar net eile.

Skiriasi, bet jis vistiek yra. Skačiuok kiek nori procentu bet jis yra ir bus, todel meistra ir kompanijos brangesniems instrumentams stengiasi tai sumažinti iki minimumo. Be to, beskaičiuodamas kooficientus nepamiršk kad solidbody gitaroms rezonansą iš principo sunkiau išgaut nes jos solidbody. Ir neužmiršk kad skirtingo medžio rušių rezonansines savybės yra skirtingos. Taigi tokie apibendrinimai ir palyginimai ne visai prasmingi

>
> Lygiai tas pats su klijais, tik kadangi kliju daug
> mazhiau nei lako, tai bendra itaka mazhesne.

Visi meistrai sako kad klijų įtaka garsui klijuojant LesPaulo necka į korpusą ir ypač fretboardą prie necko yra labai didelė. Pasiūlyk Paul Reed Smith'ui pavaryt taip kaip alytiškis pavare... Manau žinau ką jis Tau atsakys. Va stratui su maple neck klijų reikia minimaliai... O jei one piece body - tai tik taškams ant necko ir nuto patvirtinimui lašelio... :)
>
> 2. "Epoksidke". Didzhioji dalis to, ka zhmones
> vadina epoksidine derva, ish tiesu yra ne kas
> kita, kaip poliesterine derva. Taigi jei jau
> kryzhiuotis nuo jos taip, kaip siulo stratlt - tai
> ish tiesu visos gitaros dengtos poliesteriniais
> dazhais ish esmes yra dengtos "epoksidke".
> Juokinga bet tai tiesa. Tai su tokia "logika"
> gaunasi, kad net thin poly dengtos gitaros jau yra
> gaishenos...

Va čia tai žiauri demagogija. Inžinieriška demagogija. Kodel tada klijai vadinami klijais, o dažai dažais? Gerai, cheminė bazė vienoda, bet sudėtinių daliu koncentracija bei rūšys ir kiekis - skiriasi.
Reiškia atatinkamai skiriasi ir akustinės- rezonansinės savybės.

> Jei zhiuret, kas ish tikro yra ta "laivu
> epoksidine" - tai ir yra ta tikroji epoksidine
> derva, apie kuria ash kalbu. Ash su derva skirta
> laivams - nesu susidures, bet uzhtai savu laiku
> sochiai mirkiau rankas aviacineje. Machiau kaip
> keichiasi jos savybes priklausomai nuo dedamo
> plastifikatoriaus, kietejimo salygu. Taip pat
> atlupinejau blogai priklijuotas vietas po
> pakaitinimo fenu. Jei instrumentas yra elektrine
> gitara, pagaminta ish kietmedzhio - neizhvelgiu
> problemos ja pakaitinti iki reikalingu 70-90
> laipsniu ir kishti shpakliuote. Mistinis
> autentishkas skambesys pradings? Po perklijavimo
> belenkuom - jis lygiai taip pat keisis.

Tai ir nereikia klijuoti belenkuom. Va tame ir esmė :) O Špakliuotės kišimas (gal ne taip supratau Tavo išsireiškimą) kai kuriuose instrumento vietuose gali instrumentą padaryti dead.Kad ir neck pocket arba to paties fretboardo klijavimas.

Bus naujas
> skambesys. Kur problema?

Va ir problema. Bus ne tas skambesys. Matau Tu niekaip neisikerti į muzikantų požiūrį, mąstymą ir psichologiją. Sorry, nenoriu įžeisti.

Laiko reikia zhinoma
> belenkiek kartu daugiau nei su zhelatina, bet
> faktas, kad rezultatas pasiekiamas. Beje,
> tarybiniais laikais galejo su kuom nors idomiau
> nei normali epo suklijuot chebra ta kontrabosa. Gi
> patiem pirkti nereikejo. Pachiupo ka rado, o ten
> pvz. galejo pasitaikyt temperaturai atsparus
> klijai skirti kokiom stabdzhiu kaladelem klijuot
> (daug kas klijuodavo pats). O po to meistras
> turejo knistis, visus ninja trick bandydamas ish
> eiles.

It's simple. Muzikantai ne inžinieriai ir kontrabosas buvo valdiškas. Pirkau jį iš Tulpės kabako. Pasirodo maniškis į trečią žigulį salone kampu telpa :)

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
jumbo (IP Logged)
March 10, 2012 03:19PM

Daug kažkokių neigiamų sakinių apie poli laką, bet eilinį kartą pamirštas dalykas, kad tokio didelio kietumo materiolas veikia ne kaip demferis, o kaip rezonanso reflektorius. Kwlw: nežiūrėjai filmo "It might get loud"? Mano skoniui nelabai patinka The White Stripes, bet Jack White rodo savo gitarą iš plastiko, kaip labiausiai mėgstamiausią, ir aš tai pateisinu, nes jam tokio keisto garso reikėjo :) Skaičiuojam čia milimetrus lako ....



Edited 1 time(s). Last edit at 03/10/2012 03:21PM by jumbo.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 10, 2012 03:21PM

kwlw Wrote:
-------------------------------------------------------
> Beje, kalbant apie grunta/dazhus/laka - ar
> zhinote, kad sausi dazhai sudaro mazhdaug:
>
> MIM strat body - 190-200 gramu
> Luthier painted nitro finish - ~50 gramu
> Luthier painted acrylic finish - 100-150 gramu.
>
> Ne taip daug, bet ne taip jau ir mazhai. Va mano
> edwardsas ish pradzhiu nudazhytas poliesteriu, po
> to nupurkshtas dar kazkuo kas primena nitro (visai
> be reikalo). Skamba gerai, bet padengimo storis
> ant dekos siekia 0.6mm, kas yra lame :). Aishku ne
> kinai ir panashus siauraakiai, kur milimetrais
> privaryta, bet visgi kokia beprasmybe imituoti
> plona laka padarant sluoksni storesniu... Vat tau
> ir made in Japan.

Ne primena nitro, o būtent nitro... Tai tam kad pajusti vintage feel..
Bet mes jau ne kartą išsiaiškinom kad Tu nesupranti tokių dalykų.:)
Tu į viską žiūri per inžinieriaus prizmę Beje, Fender American Vintage series jau 15 metų dažomi nitro over poly, nors specifikacijose rasho nitro. Poly ten itin plonas, vos ne permatomas ir ne visose net body vietose, tam kad kuo mažiau įtakoti garsą. Ant viršaus nitro - irgi labai plonas. Tai todel, kad nitro turi savybę nesilaikyti ir yra labai pažeidžiamas. Tai poly lyg apsauginis sluoksnis. Bet nitro turi geresnes rezonansines savybes (kaip beje ir aklrilas, kurį naudoja Paul Reed Smith), todel Fender custom shope naudoja tik nitro, o gamyboje taip pat grazino Vintage versijas tik su nitro, o taip pat laikas nuo laiko paleidzia modelius su Thin Poly

> Kosherinis thin poly/nitro - neturetu virshyti
> 0.1mm. Gamykloje laaabai komplikuota butu toki
> naudot, nes reikia tobulai paruosht pavirshiu,
> kruopschiai dazhyt, dar kruopschiau
> shveist/poliruot. Pvz. Fenderio bazinis sluoksnis
> (priesh laka) yra 0.431mm. Vat ir gaunasi nemazhai
> tu gramu, kurie garsui nepadeda.

Priklauso nuo modelio, kaip jau minejau. Fender Japan puse modeliu gamina Thin poly, taip kad gamina žmonės...Mano Raudonas Candy Apple 62 reissue yra iš baswoodo ir thin poly... Jį reikia saugot net ant stovo dedant norint dažyma išsaugoti, o medį nuo dentų... Nes Basswood ir taip minkštas, o plonas dažas jam nepadeda apsisaugot nuo imušimų.
Kol kas tfu tfu tfu... Bet turejau tokį pat anksčiau, tai žinau ką sakau :)

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
Awa (IP Logged)
March 10, 2012 03:55PM

Del Basswood: teko bendrauti su skulptoriu - medzio drozeju, tai apsviete truputi ir apie LIEPOS medi.Svieziai pjauta liepa yra minksta kaip sviestas, bet jei uzmesi pradeta drozti is liepos figurele pusmeciui ar metams - xana, neisgrausi su dantimis, kaip sukieteja. Cia jo zodziai, o skulptorius jis tikrai geras ir graziai drozia.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 10, 2012 04:50PM

Awa Wrote:
-------------------------------------------------------
> Del Basswood: teko bendrauti su skulptoriu -
> medzio drozeju, tai apsviete truputi ir apie
> LIEPOS medi.Svieziai pjauta liepa yra minksta kaip
> sviestas, bet jei uzmesi pradeta drozti is liepos
> figurele pusmeciui ar metams - xana, neisgrausi su
> dantimis, kaip sukieteja. Cia jo zodziai, o
> skulptorius jis tikrai geras ir graziai drozia.

Algi, manau jis vietine liepą naudoja. To basswood daug rusių yra - american basswood, japonijoje auga, indonezijoje auga ir t.t.
Nežinau, bet kiek mačiau instrumentų iš basswood made in japan ar usa - visi labai gerai rezonavo, bet buvo gana jautrūs fizishkai. net seni. Ko nepasakysi apie kai kuriu pigius basswood made in china ar indonezija.

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 11, 2012 09:24AM

stratlt Wrote:
-------------------------------------------------------
> kwlw Wrote:
> --------------------------------------------------
> > akustini velnia. Fizikos desniai jiems galioja
> > zhinoma tie patys, bet akustiniai reishkiniai
> > kurie ten vyksta, tiksliau ju poveikis skiriasi
> > kartais, ar net eile.
>
> Skiriasi, bet jis vistiek yra. Skačiuok kiek nori
> procentu bet jis yra ir bus,

Ash irgi sakau, kad yra. Mano esmine mintis - ta itaka daug mazhesne, nei skelbiama. Reikalas gerai ishpustas rinkodaros specialistu ir tiek. Sumaniai kombinuojant akustiniu instrumentu tiesas su solidbody ir pan.

> kompanijos brangesniems instrumentams stengiasi
> tai sumažinti iki minimumo.

Vat brangesni instrumentai turi nemazhai dalyku, kurie leidzhia labiau jausti niuansus. T.y. gerus nuemejus, gera hardware, normalia pravodke, ir kas labai svarbu, paprastai jungiami i normalius kubus. Bet mes juk kalbame generiniais terminais, todel imame vidurki, t.y. vidutine gitara. Kuri greichiausiai tures vidutinius nuemejus, pajungta i vidutini tranzini kubeli... Ir vidutinis grajokas nesupras mirusi ji ar ne.

Reziumuojant - norint pajausti ta mikro itaka reikia, kad ta leistu:
1. Medis (ar kita medzhiaga ish kurios pagaminta gitara)
2. Furnitura
3. Nuemejai
4. [b]Stygos[/b] (shita kazkodel daug kas pamirshta)
5. Aparatura, per kuria grojama bei aplinka, kurioje klausoma
6. Grajoko pirshtai ir grojama kompozicija
7. Klausanchio ausys bei ju treniravimo lygis. Tamsta turi profesionalias smuikininko ausis, o koks 90% gitaristu - tokiu neturi (iskaitant mane).

Jei kuris nors ish punktu shlubuoja - sekmingai galima teigti, kad tame kontekste praktines itakos garsui NERA ishvis. Nes ja tegales uzhfiksuoti nebent super profesionalo ausis, arba matavimo prietaisai.

> Be to, beskaiciuodamas
> kooficientus nepamiršk kad solidbody gitaroms
> rezonansa iš principo sunkiau išgaut nes jos
> solidbody.

Na tai ne visai rezonansas. Tiksliau ne tiesiogine prasme. Solidbody rezonuoja kitaip nei hollow. Ishgauti nieko nereikia, tiesiog tai yra fizikinis reishkinys. O kad reishkinys butu muzikalus - vat galima diskutuoti sunkiau ar ne ishgauti. Man tai atrodo, kad vienodai sudetinga. Nevienalychiu medzhiagu akustika - nera paprastas dalykas.

> Ir neužmiršk kad skirtingo medžio rušiu
> rezonansines savybes yra skirtingos. Taigi tokie
> apibendrinimai ir palyginimai ne visai prasmingi

Ash tai manau, kad shiuo atveju jokio skirtumo koks medis. Nes palyginimui pateikiu tik viena ish pradiniu duomenu - stori. Kuris yra vienas ish esminiu. Rimtai, mokslishkai pasigilinus, turbut isheitu prirankioti koki 100 ir daugiau visokiu parametru, kurie turi vienokia ar kitokia itaka. Labai lengva pasidaryti neishsprendzhiama uzhdavini tokiu budu uzhsiblokuojant ant kazkokio parametro. Bet jei esme nuo to nesikeichia, kam kreipti demesi i smulkmenas? Yra toks dalykas, kaip skaichiavimas paklaidu ribose. Inzhinierius tuo ir skiriasi nuo profesoriaus, kad gali dali uzhdavinio ishspresti empirishkai, pagal precedenta ir pan. Kartais po to titanikai paskesta, bet dazhniausiai ne :).

Sau



Edited 1 time(s). Last edit at 03/11/2012 09:43AM by kwlw.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 11, 2012 09:43AM

stratlt Wrote:
-------------------------------------------------------
> kwlw Wrote:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lygiai tas pats su klijais, tik kadangi kliju
> daug
> > mazhiau nei lako, tai bendra itaka mazhesne.
>
> Visi meistrai sako kad klijų įtaka garsui
> klijuojant LesPaulo necka į korpusą ir ypač
> fretboardą prie necko yra labai didelė. Pasiūlyk
> Paul Reed Smith'ui pavaryt taip kaip alytiškis
> pavare... Manau žinau ką jis Tau atsakys.

Jis greichiausiai atsakys "Bandzhiau, brangu, daug problemu :)". Paul'a gerbiu uzh tai, kad zhmogus idejo nemazhai jegu aishkindamasis panashiu budu kaip ir ash - kodel gitara skamba vienaip ar kitaip. Ir kaip ta garsa valdyti. Atliko tikrai ne viena eksperimenta, ir dirbo su nemazhai zhmoniu, ko pasekoje paslapties neishlaikysi :). Aishku pastangu kiekis ir apimtys nuo manuju - skiriasi shviesmechiais, bet ash ir neketinu pagaminti kazkokiu super instrumentu (o PRS butent tokius ir padare).

Grizhtant prie kliju - PRS fretbordus klijuoja su derva, artima savo savybemis epoksidkei!. Jie ja net vadina [url=http://www.youtube.com/watch?v=jDhjKGF8e9w&feature=related]epoxy (02:20)[/url]. Ne klasikiniu hide glue. Kuria labai komplikuota atklijuoti.

Neck'us anot [url=http://www.youtube.com/watch?v=VndZX0QlErI]video (03:43)[/url] klijuoja su titebondu. Neaishku su kuriuo, jei su original - ji vidutinishkai pasiknisus imanoma ishlupti. Nepalyginamai sunkiau ir archiau epo nei zhelatina (hide glue). Nors kai kurie meistrai, kuriems yra teke lupt PRS'o neck'a - teigia, kad tai ne tit'ka, o ta pati epoksidke, kuria priklijuotas fretbordas. Shito patvirtinti negaliu, bet IMHO visai gali buti. Paul'ui tiktu prie veido atlikti kazkokius pakeitimus, bandymus.

Sau
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 11, 2012 10:08AM

stratlt Wrote:
-------------------------------------------------------
> kwlw Wrote:
> --------------------------------------------------
> > 2. "Epoksidke". Didzhioji dalis to, ka zhmones
> > vadina epoksidine derva, ish tiesu yra ne kas
> > kita, kaip poliesterine derva.
> Va čia tai žiauri demagogija. Inžinieriška
> demagogija. Kodel tada klijai vadinami klijais, o
> dažai dažais?

Demagogija ish tikro tame, kad prilyginu PE epoksidkei, bet neesme, man taip patiko ideja, kad kovojama ish esmes priesh ta pati, kas yra naudojama vos ne 100% gitaru :). Tai truputi pademagoginau tsakant :). O dazhai ir klijai - pernelyg artimi giminaichiai savo savybemis, kad juos ishskirti shiame kontekste. IMHO.

> Tai ir nereikia klijuoti belenkuom. Va tame ir
> esmė :) O Špakliuotės kišimas (gal ne taip
> supratau Tavo išsireiškimą) kai kuriuose
> instrumento vietuose gali instrumentą padaryti
> dead.Kad ir neck pocket arba to paties fretboardo
> klijavimas.

Na, pamasciau apie tai kiek ilgiau. Ne paslaptis, kad zhiurejimas kaip PRS iklijuoja grifa prie to prisidejo. Savo exploreri ir LP seniai machiau (ju nenaudoju, vienas guli kazkur uzhkastas nuo pat pirkimo, kita paskolinta jau pusmetis) - negalejau ivertinti kliju storio. Kiek pamenu mano Vintage V100 tai kliju sluoksnis toks, kad nieko medzhiui neatsitktu. Eksplorerio - nepamenu, bet tokajus turejo but geriau padares :). Bet su PRS tolerancijom - shpakliuotes i neck pocketa neikishi. Mano turima ploniausia tam tinkamui yra 0.1mm, tokia, kuria lupchiau fretborda yra kazkas 0.35mm (fretborda galima palenkt). Reishkias lupant grifa, gali prireikti kaitinti plonyti korda ir juo kelias dienas(!) drochinti (N+K kartu ji nutraukiant). Nu nafig - gitaros to nevertos. Geriau sudegint nafig toki instrumenta, o energija skirt pinigams uzhdirbt ir nusipirkt kita :).

Kas del laivu epo, nebuchiau ash, jei nepasitikrinchiau - visgi stralt tu esi teisus del negalejimo atklijuoti, ash neteisus ir tas meistras ish Alytaus neteisus. Pasinagrinejau, kas ten do biesas. Akustines savybes pagal patyrusiu atsiliepimus - ishties puikios. USA gana daug meistru megsta gaminti ir valtis ir gitaras - nevengia pameginti, palyginti, aprashyti. Bet vat atklijavimo savybes yra labai blogos. Laivu epo yra labai stabili, ir nuo tu temperaturu, kai paprasta aviacine jau paleisdavo ish esmes ji tik suminkshteja. Ta reishkia, kad jei reikia atklijuoti toki shmera - shakes bindingui, shakes lakui, ir perkaitinus medi - jis gali suskilti nafig, bei visaip raitytis vesdamas. Taigi, jei klijuojama ne amzhiams - reikia vengti.

Dabar man kas nors paaishkinkit - kam ishvis gali prireikti ta grifa atklijuot? Sazhiningai nesugalvoju. Nes mano akimis scenarijai:
1. Atsiklijuoja pats. Problemos kaip ir nera.
2. Turim grifa sraigtu ar shiaip nuluzhusi. Pjaunam lauk, visviena ish jo jau jokios naudos neber - teks deti kita. Frezuojam/shveichiam, korpusui jokio poveikio.

> Bus naujas
> > skambesys. Kur problema?
>
> Va ir problema. Bus ne tas skambesys. Matau Tu
> niekaip neisikerti į muzikantų požiūrį, mąstymą ir
> psichologiją. Sorry, nenoriu įžeisti.

Tai chia nebent muzikantai gali isizheisti, kad ash zhinodamas, kad zheme sukasi apie saule, su shypsena zhiuriu i ju pasakas, apie tai, kaip saule sukasi apie menuli :). Plius ash dar - tas pasakas stengiuosi patikrint pagal galimybes. Panashi situacija, kaip laukinis vs mokslininkas. Yra baltu demiu tiek pas viena, tiek pas kita, bet mokslininkui lengviau pasijausti laukiniu, isivaizduojant kaip dangaus dvasia bezda zhaibais, nei laukiniam - mokslininku ir suvokti elektrostatika debesyse :).

Sau

If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 11, 2012 10:24AM

> Kwlw:
O shiaip, bent jau man - yra labai idomu. Visi zhino, kad skirtingu spalvu flamasteriu skonis skirias. O vat retas kas aishkinasi kodel jie tokie. Yra gi guitar geeks, kurie tyrineja gitaras (;)), ir yra guitar player'iai, kurie tiesiog groja. Retai buna all in one, nes dvi kedes viena subine uzhsest - gan komplikuota.

Kodėl? Dauguma pačių geriausių gitaristų užsėda. Pvz. Eddie Van Halen...
Kaip kažkada skaičiau jo kaimyno ir draugo Alice in Chain gitariūgos intervių - pas Eddie van halen net tulike iš dalių buvo galima surinkti visai neblogą gitarą :) Tas pats Steve Vai gaudosi, Paul Gilbert, nekalbu jau apie Joe Walsh. Fender custom shop bosas Mike Eldred dares gitaras dar pas Charvel tokiems kaip Gary Moore ar Jake E Lee pats puikiai groja. Nekalbu apie tą patį Fender masterbuilderį John Cruz, kuris groja fantastiškai. Aišku Leo Fender visai nemokėjo groti :) Jis vienintelis yra gaves metinį Best Country Awardą Neshvilyje nemokėdamas nei groti, nei dainuoti... Na nebent ant kalno mūrai :)

Fender masterbuilder John Cruz groja on stage:
http://www.youtube.com/watch?v=e08GI0DpTSI



Edited 6 time(s). Last edit at 03/11/2012 06:39PM by stratlt.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
Awa (IP Logged)
March 11, 2012 03:06PM

Kur atsiimti priza? >:D<
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
ilmis (IP Logged)
March 11, 2012 04:31PM

jo temk prizą čia
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 11, 2012 05:04PM

Jo, prizą. Tempk je če :)

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 11, 2012 05:16PM

[img]http://static.musicforums.ru/agora/images/smiles/oooi.gif[/img]

Prizas buvo linkas i shtai shita Premier Guitar straipsni...
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2009/Oct/PRS_Neal_Schon_Headstock_Rebuild.aspx

Na bet man malonu, kad kazkas skaite mano rashliava. Achiu.

Sau

If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 11, 2012 06:23PM

kwlw Wrote:
-------------------------------------------------------

> USA gana daug
> meistru megsta gaminti ir valtis ir gitaras -
> nevengia pameginti, palyginti, aprashyti.

"Dirbau valtį... Ilgai dirbau valtį"... :)

Senas Kuinas :)

> Dabar man kas nors paaishkinkit - kam ishvis gali
> prireikti ta grifa atklijuot? Sazhiningai
> nesugalvoju. Nes mano akimis scenarijai:
> 1. Atsiklijuoja pats. Problemos kaip ir nera.
> 2. Turim grifa sraigtu ar shiaip nuluzhusi.
> Pjaunam lauk, visviena ish jo jau jokios naudos
> neber - teks deti kita. Frezuojam/shveichiam,
> korpusui jokio poveikio.

Pasakoju kam gali prireikti atlupti grifą. Tarkim turi instrumentą kuris kainuoja minimum 3K dolerių. Ir dėl nepriežiuros, oro sąlygų kaitos, perdžiūvimo grifas pavažiuoja... Tarkime pasikeičia grifo ir body jungimo kampas iki tokio lygio kad kilnodamas bridge problemos neišsperndi, su truss road irgi. Tada lupamas neckas ir tvarkomas arba keičiamas kitu jei nesigauna. Daug variantu. Turiu panašių problemų su savo senu meistro smuiku. Nebuvau atidares dėklo daug metų - už galvos susiėmiau. Mokau kitus kaip reikia elgtis su instrumentais, o savo smuiką pamiršau. Grifas sėdo... Reikia atlupt ir pakeist kampą...
Taip pat jei del perdžiūvimo susidaro bangelės, tarkime ties 12-17 ladu (populiariausia vieta kur dažnai truss road nebeveikia). Tenka lupt fretboardą.... Nes ladų crowninimas pasidaro nebeefektyvus....
Ir dar vienas pavyzdys - truss roado problema. Kaip pakeisti truss roadą? Lupti fretboardą. Set in gitarai tokiu atveju reikia lupti grifa... Ne visais atvejais, bet dažniausia.
Ne vien ten reikia atklijuoti. Kartais tenka atklijuoti repairintą vietą kad sutvarkyti iš naujo. Tarkim laužtą headstocką. Nes jei medis del oro sąlygų pasiduoda - klijuota vieta paprastai ne. Kad viską gražint į savo vietas reikia atklijuoti. Bėje, sovietmečiu vienas rusų meistras man yra sakes kad headstocką geriausia klijuoti elementariais medzio klijais sumaišytais su suodžiais. bet perspėjo kad tai stipriau nei epoksidke. Nežinau kiek tiesos - nebandžiau. Gali but burtai.

Grifa sraigtu galima atstatyti ir reikia...Drėkinama, statoma į stakles, tempiama.. Dažnai atstatoma, bet reikia labai ilgo laiko. O kartais užtenka uždėti 2-3 storas stygas priešingoje pusėje nei pasisuke nededant kitu stygų ir palikti ilgam.... Šiaip nulūžes grifas irgi daug atvejų tvarkomas. Laiko ir prasmingumo klausimas. Nes idėjes kita grifą gausi kitaip skambantį instrumentą, faktas :)

> > Bus naujas
> > > skambesys. Kur problema?
> >
> > Va ir problema. Bus ne tas skambesys. Matau Tu
> > niekaip neisikerti į muzikantų požiūrį, mąstymą
> ir
> > psichologiją. Sorry, nenoriu įžeisti.
>
> Tai chia nebent muzikantai gali isizheisti, kad
> ash zhinodamas, kad zheme sukasi apie saule, su
> shypsena zhiuriu i ju pasakas, apie tai, kaip
> saule sukasi apie menuli :). Plius ash dar - tas
> pasakas stengiuosi patikrint pagal galimybes.
> Panashi situacija, kaip laukinis vs mokslininkas.
> Yra baltu demiu tiek pas viena, tiek pas kita, bet
> mokslininkui lengviau pasijausti laukiniu,
> isivaizduojant kaip dangaus dvasia bezda zhaibais,
> nei laukiniam - mokslininku ir suvokti
> elektrostatika debesyse :).

Muzikantai ne tokie durni kaip atrodo :) Mokslininkai paprasčiausia kartais iš didelio rašto ne į viską atsižvelgia, nekreipia demesio į kai kurias "smulkmenas", tarkime į kokį vieną konkretų parametrą, žiūri pernelyg globaliai. Ateina pas mus diplomuotų fizikų kurie aiškina kad medžio rūšis, jo kokybė neturi jokios reikšmės elektrinės gitaros garsui :) Tipo viska elektra daro :)
Kai kurie pakeitė nuomone, kai kurie išėjo juokdamiesi iš mūsų ir likę prie savo nuomonės :)
O kad mokslininkui lengviau pasijust laukiniu nesutinku, nes tarkime muzikantai (kuriuos matyt lygini su laukiniais) elektrą ir ugnį prisijaukino jau seniai :)

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 11, 2012 06:45PM

Kwlw - sorry, nukilinau Tavo vieną posta, vietoj reply paspaudžiau edit :))) Moderatoriaus bugas :) atgamint neišėjo.

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 11, 2012 08:22PM

kwlw Wrote:
-------------------------------------------------------
> http://static.musicforums.ru/agora/images/smiles/o
> ooi.gif
>
> Prizas buvo linkas i shtai shita Premier Guitar
> straipsni...
> http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2009/O
> ct/PRS_Neal_Schon_Headstock_Rebuild.aspx
>
Ready, Set, Go! Once everything was dry assembled, making sure everything fit well together and according to plan, we were ready to mix our medium cure two-part epoxy glue. [b](Please don’t try this at home with an expensive collectable guitar!)[/b]

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
Giga (IP Logged)
March 11, 2012 11:37PM

Gerai, kad spėjau paskaityti iki nukilinmo :) Poetiškas ir tikslus buvo palyginimas.
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
stratlt (IP Logged)
March 12, 2012 12:35AM

Jo, kwlw galetu pakartoti ta posta. Ypac ta fraze apie prizą :)
Atkartočiau aš, bet ne viską užfiksavau. Ten buvo komentaras lyg į Jumbo postą....

Robertas
Midiaudio Ltd.
robertas@midiaudio.com
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img]
[img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img]
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 12, 2012 12:24PM

Nelabai ash atkartosiu - vakar bimbinejau namie ir neturejau ka veikt, o shian darbe, galva uzhkimshta reikalais jau. Poezijai vietos nebelieka :). Bet kadangi manau, kad atsakyti reikia, tai

jumbo Wrote:
-------------------------------------------------------
> Daug kažkokių neigiamų sakinių apie poli laką, bet
> eilinį kartą pamirštas dalykas, kad tokio didelio
> kietumo materiolas veikia ne kaip demferis, o kaip
> rezonanso reflektorius.

Nera tas poliesteris jau toks kietas, ypach jei palyginti su metalais ir garso bangu sklidimu juose. Taip pat, nors rezonanso atspindys yra viena ish sudedamuju gitaros garso daliu, papildomai pasireishkia nepageidautini poliesterio dalykai, tokie kaip vidine trintis. 100-200 gramu gitarai - nera itin daug, bet nera taip jau mazhai. Del to reiktu stengtis lako sluoksni daryti kuo plonesni, toki, kokio reikia medzhiui apsaugoti ir ne daugiau. Gamykla daro storai del to, kad po to patogu sushveist lygiai ir poliruot ramiai. Be rizikos pratrint iki medzhio. Beje, jei neklystu tai rezonanso refleksijos reishkinys nuo lako storio praktishkai nepriklauso.

> Skaičiuojam čia milimetrus lako ....

Na kai nustojama skaichiuot ir matuot - pridirbama nesamoniu. Nes ish tos nereikshmingos itakos - nesunku padaryt reikshminga. Galva duota ne tam, kad i skrandi neprilytu, o del to, kad skaichiuot, matuot, galvot.

Sau
P.S. Prizo nebus. Krize.

If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it
Re: Lakai, klijai, instrumento gimimas ir mirtis ;)
kwlw (IP Logged)
March 12, 2012 01:16PM

stratlt Wrote:
-------------------------------------------------------
> > Dabar man kas nors paaishkinkit - kam ishvis
> > gali prireikti ta grifa atklijuot? Sazhiningai
> > nesugalvoju.
>
> Pasakoju kam gali prireikti atlupti grifą. Tarkim
> turi instrumentą kuris kainuoja minimum 3K
> dolerių. Ir dėl nepriežiuros, oro sąlygų kaitos,
> perdžiūvimo grifas pavažiuoja... Tarkime
> pasikeičia grifo ir body jungimo kampas iki tokio
> lygio kad kilnodamas bridge problemos neišsperndi,
> su truss road irgi. Tada lupamas neckas ir
> tvarkomas arba keičiamas kitu jei nesigauna. Daug
> variantu.

Na jei grifas keichiamas, tai jo lupt nereikia, galima ishfrezuot. O tiesinant suvyniota nuo klimato pokychiu - nematau reikialo lupt ish kokio nors LP korpuso. Tiesiog su ishluptu patogiau dirbti ir tiek. Jei taip iklijuota kaip PRS, ar naujesni gibsonai, tai IMHO - reikia lupt taip (;)):
http://www.youtube.com/watch?v=mdChXIO0WtM

> Taip pat jei del perdžiūvimo susidaro bangelės,
> tarkime ties 12-17 ladu (populiariausia vieta kur
> dažnai truss road nebeveikia). Tenka lupt
> fretboardą.... Nes ladų crowninimas pasidaro
> nebeefektyvus....
> Ir dar vienas pavyzdys - truss roado problema.
> Kaip pakeisti truss roadą? Lupti fretboardą. Set
> in gitarai tokiu atveju reikia lupti grifa... Ne
> visais atvejais, bet dažniausia.

O kam ta grifa lupti? Gal nelabai isivaizduoju gerai tuos LP, bet man kazko atrodo, kad grifo lupimas yra overkilas. Fretbordu lupinejimai - tai yra akivaizdus ir gana dazhnas reikalas tarp meistru. Vat su fenderio skunk straipais - idomiau. Zhmones skyles frezuoja ir pan. bajerius, nes visa ta straipa ishgrauzht - komplikuotas reikaliuks.

> Ne vien ten reikia atklijuoti. Kartais tenka
> atklijuoti repairintą vietą kad sutvarkyti iš
> naujo. Tarkim laužtą headstocką. Nes jei medis del
> oro sąlygų pasiduoda - klijuota vieta paprastai
> ne. Kad viską gražint į savo vietas reikia
> atklijuoti.

Cia jau ekstrymas :). Lauzhta headstocka atklijuoti, jei jis net ir su PVA privanotas - jau "smagu". Tik mazochistams.

> Grifa sraigtu galima atstatyti ir
> reikia...Drėkinama, statoma į stakles, tempiama..
> Dažnai atstatoma, bet reikia labai ilgo laiko.

Zhinau shita metoda, bet laukti 2-3 menesius. Zhiauru, neprotinga. Ash shiuo atveju pritariu Leo - grifas yra keichiamas daiktas. Na bet jis tiesiog buvo genijus.

> irgi daug atvejų tvarkomas. Laiko ir prasmingumo
> klausimas. Nes idėjes kita grifą gausi kitaip
> skambantį instrumentą, faktas :)

Suklijavus irgi. Faktas. Nes grife, taip sakant signalo kelyje, atsiranda svetimkunis.

> Muzikantai ne tokie durni kaip atrodo :)

Ej, ash nevadinau ju durniais, ash tiesiog sakiau, kad ju ishsilavinimas kitoks, pojuchiai, pasaulio supratimas ir pan.

> Mokslininkai paprasčiausia kartais iš didelio
> rašto ne į viską atsižvelgia, nekreipia demesio į
> kai kurias "smulkmenas", tarkime į kokį vieną
> konkretų parametrą, žiūri pernelyg globaliai.

Tai butina, nes kitaip paskesi smulkmenose. Aishku saikas, kaip ir visur turi buti.

> Ateina pas mus diplomuotų fizikų kurie aiškina kad
> medžio rūšis, jo kokybė neturi jokios reikšmės
> elektrinės gitaros garsui :) Tipo viska elektra
> daro :)

Zhinau shita porushi. Jau sakiau, kaip juos ish koju verst tais pachiais fizikiniais dalykais :). Pvz. paklaust, ar jie bent gali pasakyti gitaros korpuso rezonansini dazhni, ir pasakyti tiksliai, kiek mikronu amplitude vaikshto grifo galas ir keichiasi stygu aukshtis grojant.

O shiaip, dazhniausiai tai zhmones, tiesiog negirdeje gitaros, kuri atitiktu visus ankschiau mano vardintus punktus ir dar grojama garsiai. Pvz. mano ausims reikia gana didelio garso, kad imchiau girdet niuansus. Deja namie, kai esu su namishkiais - tokio negaliu atsukt. O jei zhmogus taip ir pragroja/praklauso visa gyvenima? Tai gali sazhiningai tiket, kad viskas tik nuo nuemeju priklauso.

> O kad mokslininkui lengviau pasijust laukiniu
> nesutinku, nes tarkime muzikantai (kuriuos matyt
> lygini su laukiniais) elektrą ir ugnį prisijaukino
> jau seniai :)

O, apie elektros prisijaukinima prashom man nepasakot. Turiu reikalu su pora muzikantu, kurie atnesha "pa staroj druzhbe" man kokia elektrine gaishena, ir kaulyja sutaisyt, nes koncas rytoj :). Proceso metu paaishkeja, kad pedalas buvo taisomas padauzhant i grindis, maitinimai junginejami visi kokie pasijunge ir nepasijunge ir pan. Ir nieko zhmogai, groja. Kazkas ten ju net klauso. Bet kaip sakau, jie yra visishka mano prieshingybe - muzika jiems yra labai svarbu ne kaip fonas, bet kaip pagrindinis dalykas. O ish kokio medzhio ju gitara, ar kaip formuoti garsa - praktishkai nezhino.

Sau

If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it



Edited 1 time(s). Last edit at 03/12/2012 01:18PM by kwlw.
Sorry, only registered users may post in this forum.