Sweiki norechiau pasiklausinet apie teorines muzikos zhinias kaip harmonija ir t.t., gal zhinot kokiu vadoveliu klasikines harmonijos??? butu geriau lietuviu kalba arba anglu kalba...:) ir ar tiesa, jog nesimokes klasikines harmonijos, jazz'o harmonija ikirt be shansu????
Edited 1 time(s). Last edit at 12/18/2005 08:46PM by Liuuutas. |
Stasys Daugirdas - siuolaikines gitaros pradziamokslis
|
o ne gitaroje????
nu shiap gryna harmnonija, tarkim kur su pianinu grot...:) |
O kuo skiriasi gitarinės harmonija nuo pianino? :D
|
E.Martinonienes "Elementarioji muzikos teorija", cia rasi ir teorijos ir elementarios harmonijos ziniu. Pradziai reikia sito mishiolo, paskui dairykis kazko rimtesnio. Mano minetos storos zalios knygos pirkti tai 100% nerasi, bet bibliotekose bus.
As muzikos teorija kapstyti pradejau butent nuo jos. |
Šiaip neblogas vadovėlis yra šis: A.Daunoras "Harmonija"
Beje jau tapęs klasika. Pats iš jo mokausi. |
2 k-hash
gitarineje harmonijoje nera akordu apvertimu(ten tas neaktualu, nes paemus akorda apvertimai priklauso tik nuo to, kokias stygas uzhgausi(bent jau ash taip suprantu):)), kitaip sakant ten labiau yra vaikshchiojimas ish tonacijos i tonacija... o pianino harmonija..... ten su visais kvartsekstakordais, terckvartakordais ir t.t....:) o tai kaip del jazz'o harmonijos??? ten vistiek gi yra visokiu subtilybiu.... o kokiu vadoveliu butu nezhinot(butent jazz'o harmonijos) |
kaipgi gitaroje nėra apvertimų? Yra visi kokie priklauso :)
|
nu yra, bet dazhniausiai jie yra nezhymimi ir ne tokie svarbus kaip pas klavishinius...:)
|
Liuuutas, pasitikrink privačias žinutes
Su pagarba, nerijozas |
Elementarioji muzikos teorija taikoma visur. Nesvarbu, ar tu groji pianinu, ar gitara, ar dūdele. Kiek žinau, pirmasis leidimas "elementariosios muzikos teorija" buvo Navickaitės. Sena knyga, sunkiai rasi. Net ir bibliotekose, nes daugelis bibliotekų jau seniai tas knygas nurašė (suprask, atidavė pažįstamiems ir panašiai), o naujo leidimo kaip ir nėra. Teks šviestis.
|
nu ash ta suprantu, bet su skirtingais instrumentais harmonija skiriasi....:)
o jazz'o harmonijos gal vodoveliu zhinot..... nesvarbu ar anglishkai ar lietuvishkai.... ish bedos ir rusishkai tiktu... |
Džiazo harmoninė logika nesiskiria nuo akademinės.
Kai operuojam tik akademinės harmonijos kalba akordais iš 3 garsų, turim popsinį lygmenį (tiesa, septakordai jau iš 4 garsų), kai galvelė sugeba sudėlioti į logiškus junginius penkiabalsių ir daugiau akjordų slinktis, kai po dominantės ne visada norisi tonikos, tada prasideda kitas lygmuo. Teoriškai tai gali perskaityti 2 sakiniais, kad ir šiame poste. Kol turim bent apytikriai tonalią muziką, visi akordai yra tercinės struktūros. Kitaip tariant - krauk terciją ant tercijos ir turėsi vis sudėtingesnį akordą, kuris, beje, kuo dau giau garsų, tuo mažiau tonaliai pririštas. Ir labai greitai paaiškės, kad jau pasiekus "13" faktiškai dalyvauja visi dermės nealteruoti garsai. Manau, kad kaip nėra genialumo tabletės, taip ir harmonijos be praktikos neišmoksi. Reikia arti. Klausytis, analizuoti, analizuoti, klausytis, bandyti... manau, kad svarbiausia išmokti ne sudėtingų akordų pavadinimų ar jų išdėstymų, o įprasti girdėti, kad tai taptų muzikos kalba. Įdomu tai, kad daugelis "džiazinių" akordų gerai skamba tik viename ar poroje išdėstymų (apvertimų, jei norite). Tai gerokai palengvina analizavimą ir mokymasi. O išdėstymai labai dažnai priklauso nuo aplikatūros tikslingumo ir patogumo, žodžiu, harmoninė kalba kartu yra ir instrumento kalba. Taigi, reiktų mokytis ne akordų, o muzikos kalbos tada viskas atrodys paprasčiau. O harmonija džiazinė ar ne - viskas priklauso nuo konteksto ir kitų muzikavimo atributų. Kai pradėsi "džiaziškai" mąstyti, ir harmonija taps "džiazine". **Rimas G. |
bet tai vistiek dzhiazineje harmonija visgi shiektiek kitokia, nes ten daug ishimchiu nera..... boso vaikshchiojimas ir t.t.:) ash nesiginchiju su jumis, bet vat nesenai konsultavaus ir man sake jog klasikine zhymiai sudetingesne uzh dzhiazinę.....
|
Matyt tam konsultantui buvo įvarę siaubą keturbalsės harmonijos uždavinių sprendimai ir junginių grojimai pagal taisykles. Faktas, kad dažnai kokią nors harmoninę nesamonę skubama pridengti džiazine atributika. Atseit džiazas tai pirmiausia laisvė. Laužyti taisykles arba jų nesilaikyti - gero tono požymis. Atseit tikros kūrybingos asmenybės atributas. Norint laužyti taisykles reikia pirmiausiai jas žinoti, kitaip pats nesuvoksi ką darai.
Apie "laisvą" boso "vaikščiojimą". Džiaze tai absoliučiai sutampa su akademinio harmonijos ir balsovados supratimu. Tikras džiazmenas visada vengs ilgų paralelių faktūros slinkčių. Jei paprasčiau - bosu stengsis negroti viena slinkties kryptimi su melodija. Klasikinėje harmonijoje tai apibrėžiama paralelių oktavų ir kvintų slinkčių draudimu. Ir t.t. Kai įgavau šiek tiek "rašytojo" patirties, paaiškėjo, kad "pagal taisykles" automatiškai reiškia geriausią skambėjimą, nes harmonijos taisyklės ne koks teorinis išmislas, o tik kruvinos daugelio kartų muzikantų ieškojimų praktikos apibendrinimas. Kompozitoriai pirmiausia rašo tam, kad gerai skambėtų. Estetiškai tobuli kūrybiniai sprendimai visose muzikos srityse pirmiausia yra taisyklingi. INTUITYVIAI taisyklingi. Ir nebūtinai pagal liniuotę ir skriestuvą. Tai anaiptol nereiškia, kad teorijos žinoti nereikia. Labai dažnai trūkstamą kūrybinę grandį padeda rasti būtent teorijos žinojimas, tiksliau galimybė pasirinkti vieną iš jau žinomų ir apibendrintų būdų, užuot išradinėjus dviratį. O jei šauna į galvą ir kas nors tobulesnio už standartą - garbė ir šlovė kūrėjui! Ir prašau nepainioti: kalbu apie patikrinto BŪDO, o ne gatavo semplo pasirinkimą. **Rimas G. |
na nuo to reikejo ir pradeti... dabar viskas aishku :D:D
gal ne i tema bet anekdotas: sunus debilas na neishsivystes protuishkai sedi grauzhia obuoli zhiuri tris valandas ir klausia tevo ... o tevas kabinete ten prie kompo aria kazhkokius mokslinius straipsnius delioja zhodzhiu mokslininkas.... - teveli o kodel kai obuoli prakandi jis paruduoja??? tevas neatsitraukdamas: - zhinai suneli kai tu prakandi obuoli pazheidzhiamos lasteliu sieneles ir lasteliu turinys sulchiu pavidalu kontaktuoja su ore esanchiu deguonimi del to vyksta oksidacijos reakcija...... na ir koki pusvalandi pila ka zhino...... po kiek laiko sunus klausia: - teveli o su kuo tu chia shneki??? :D |
Vsio, einu mokytis klasikinės harmonijos. Dar kartą ačiū Rimui G. už tai kad jis netingi su mumis terliotis ir vesti mūsų į teisingą tikėjimą :)
|
<..> bet vat nesenai konsultavaus ir man sake jog klasikine zhymiai sudetingesne uzh dzhiazinę..... <...>
Tas kazkas kuris sake taip, tikriausiai savo studiju kelyje sutiko koki Vaclova Paketura arba, kad ir A.Kubiliuna, jei taip kalba :) As klasikine harmonija + laisvaja balsavada grauzhiau ilgai ir nuobodziai, daug nakti buvo praleista prie uzhdaviniu. Taip iseina, kad dziazo harmonija tureciau gliauzyti liuosiai, bet kazkodel taip nera... :( |
to Ramunas:
nu ash nezhinau... gal tas lengvumas dar priklauso ir nuo asmenybes gal jam ir buvo lengviau dzhiazine, o pavyzdzhiui tau lengviau einas klasikine... to **Rimas G.: nu labai achiu... iputet nors bishki supratimo apie visas tas harmonijas... O kaip siulytumete pradeti mokymasi harmonijos, nes matot baigiau vaiku muzikalke, o tik veliau harmonija yra mokinamasi... P.S. labai achiu uzh pagalba...:) |
O aš harmonijos mokiausi Šiauliuose pas Joną Kebliką. Jis mus laužė gerokai, bet savu metodu, kuris buvo žiaurokas, bet labai gerai suveikė. Aš ir šiandien lenkiuosi šiam žmogui. Pavardės čia visai nesvarbu. Paketūras, Kubiliūnas... jei supratai kur šunelis pakastas..., beje tai suprato daugelis studijavusių pas Kebliką.
To Ramunas. Jei į harmoniją apskritai ir į džiazinę veizėsi per skirtingus akinius, taip ir bus. Harmonija nėra koks monstras. Tai yra elementarus DARNOS šiuo atveju muzikoje supratimas. Ir jei mokysies konkretaus stiliaus muzikinės kalbos, o ne harmonijos abstrakčiai, tai su laiku nebeatrodys abrakadabra. Neveltui grojant bliuzo kvadratą kasdien po ... na, kol nusibos, po kiek laiko (kiekvienam individualiai) prašviesėja smegenys ir ima suvokti elementarią harmoninę trauką. Beje jau balsovados forma. To Liuuuutas. Paprasčiausias būdas: drožk kletą kartų (ar valandų) elementarią harmoninę slinktį(pvz.:Em7-Am7-D7-G7), kol iš drožimo automatizmo ims rodytis kažkokios variacxijų galimybės. Pradžiai gal tik melodinės, tačiau vėliau gal ir kažkokių garsų harmoniniame piešinyje alteravimo. Kuo daugiau droši - tuo daugiau galimybių varijuoti. Gana greit pastebėsi, kad galima gana toli nuotolti nuo derminio garsiaeilio. Taip galima dirbti su bet kokia harmonine jungtimi. Džiazo standartuose jų ( special harmoninių jungčių) nėra labai daug. O jei dar pradėsi analizuoti džiazo standartų temas ir jų harmoniją, greitai suprasi, kad atidirbtų slinkčių patirtį labai nesunku pritaikyti ir improvizuojant temas. O jei dar keletoje tonacijų... Tačiau jei nori išmokti stilingos džiazo muzikos kalbos - nėra niekas sugalvojęs geresnio būdo, kaip užsidėti ausines ir studijuoti bei nuiminėti savo kumyrų muzikavimą. Tai nėra labai lenva, tačiau, jei aš ne autoritetas, klauskit P. Vyšniausko, V. Labučio, G. Šulinsko, S. Šiaučiulio, R. Malinausko, L. Mockūno, ir t.t. Kito recepto neišgirsit. Beje, harmonijos studijavimas neatsietinas su improvizacijos studijavimu, nes melodinis improvizacijos pradas visada atremtas į harmoninę logiką. Tuo nenoriu nieko atbaidyti, priešingai - tik padrąsinti, nes improvizacija net vien tik sau atneša didžiulį malonumą ir palaimą. O kai tai sugebi perteikti ir kitiems - palaima dviguba. Nemeluoju. **Rimas G. Edited 1 time(s). Last edit at 12/22/2005 07:42PM by **Rimas G.. |
to **Rimas G.
Nu geras... mano mama pas Keblika irgi harmonija mokesi...:) jau man pasakojo...;) kaires rankos didysis pirshtas ne ant fa# turi but... o tai kaip... man mokytis klasikine, ar jazzucha studijuot pradet..... beje ish uzhsieniniu atlikeju gal galit dar kanors pamineti??? |
Na, aš nežinau ką "nuiminėjo" Oscar Peterson arba Keith Jarrett. Tiesiog pasirink kas arčiau, priklausomai nuo instrumento. Pagaliau vieniems George Benson dievas, kitiems nepatinka, tą patį galima pasakyti apie Jack Pastorius ir t.t. Ištisa džiazinio mąstymo enciklopedija Count Basie ir Duke Ellington bigbendų era, Erroll Garner ir t.t. pagaliau ir Quincy Jones, kuris bendradarbiavo ne tik su Frank Sinatra, tačiau ir iš esmės padėjo Michael Jackson galutinai realizuoti save, nes buvo geriausių jo albumų Bad ir Thriller prodiuseris ir t.t.
Tačiau, jei pastebėjai, miniu džiazo "klasikus". O kur dar Chick Corea, Al di Miola ir t.t. O Keblikas niekada prie pirštų nesikabinėjo. Jam buvo svarbu kitkas. **Rimas G. |
Kubiliunas sakydavo - Harmonija tai nera taisykle muzikai, o priemone disciplinai ismokti... :)
Taip ir nesupratau, kam as ta harmonija mokiausi :)) ... Nors gal galvoje ir prasviesejo... |
Mokeisi harmonijos tam, kad geriau suprastum kaip ir iš ko muzika surėdyta.
**Rimas G. |
Tai ash ir nenorejau pasakyt kad keblikas kabinejosi prie pirshtu, bet kaip man pasakojo, jis turedavo absoliuchia klausa ir pasakydavo, kuriam akorde kas blogai nuspausta...:)
|
Tai kad Keblikas ne tik turėjo o ir tebeturi ir sėkmingai dirba tuose pačiuose Šiauliuose.
Įdomiausia jau legenda tapusi jo savybė: vienas sprendžia lentoje, kitas groja fortepionu junginius, o pats mokytojas taiso visos likusios grupės namų darbus, kuriuos visi paduoda sustoję eilėn prie stalo. Ir jis VISKĄ VIENU METU sugeba kontroliuoti! Ir grojančio paralelines kvintas, ir neteisingą balsovadą lentoje, ir kreivai surašytus namų darbus. Kiekvieną pamoką būdavo užduodami trys uždaviniai namams. Neišsprendei - už kiekvieną neatliktą vėl trys "baudos", plius nauja užduotis. T.y. sekančiam kartui jau nebe trys, o visi 12 uždavinių! Ir visus atsimindavo be užrašų bei spėdavo patikrinti! Visa tai darė su šypsenėle, nenaudodamas psichologinio spaudimo ir negąsdindamas. O mums ir neatrodė, kad smarkiai laužtų.Tiesiog buvo kažkaip nepatogu nepadaryti, o ir prieš kursiokus nefasonas, nes harmonija buvo lyg ir prestižo reikalas. Dabar tai sakytų, kad vaikų teises pažeidinėja... dabar teisės, o kažkada buvo dar ir pareigos... Tai va. Tokie memuarai išėjo... O Jonas Keblikas visgi fantastiškas dėstytojas! **Rimas G. |
uf... tai nors tiek gerai kad su shypsena darydavo:) Pas mus dabar yra specialybes destytojas dizaine kur be jokios shypsenos, kaip Liuciferis, o tiek smaugia su nerealiom uzhduotim "ant kiekybes".
Edited 1 time(s). Last edit at 12/24/2005 11:36AM by jumbo. |