Vel jums juoka keliantys klausimai, bet gal apsviesit ir tokius zmones... :D
Kas yra pentatonika?? kazkaip pianino teorijoj neradau... taip pat septakordo |
pentatonika - gama iš 5 natų. Ją gauni iš mažorinės ar minorinės gamos atimdamas II ir VI laipsnius. Atimk is C dur natas vardu RE ir LIA, ir pagrok, suprasi iš karto :)
Septakordas - trigarsis + VII laipsnis. Pvz. Cmaj7 = C (I) +E(III)+G(V)+B(VII). Daugiau info gali rasti internete, yra pilna saitų su teorija, pvz. http://www.8notes.com/theory/ |
bliuzas:]
|
tai ka, bliuza tik is pentatonikos sudaro?.. :) o tai kitka is ko tada?.. nu cia ka tai sumaliau bet gal suprasit
|
tas tiesa, blues lengvai gali pagroti minorine pentatonika + pažemintas V (bV) laipsnis.
O blues elementariausia 12 taktų progresiją sudaro mažoriniai septakordai sudaryti nuo šių laipsnių: 4 taktai I (sakykim kad grojam C tonacijoje, tai bus C septakordas), 2 taktai IV (F septakordas, dar žymimas F7), 2 taktai I (C7), 1 taktas V (G7), 1 taktas IV (F7), 2 taktai I (C7). Čia kaip standartas, kurį daugmaž visi turi žinot. Praktiškai visos progresijos metu gali groti C minor pentatonikos rėmuose (keičiantis akordams keisis tik atraminės natos, bet garsai liks tie patys), ir viskas derės. |
beje - netyčia radau gerą pamoką, kuri iliustruoja tai ką parašiau: http://www.ilearnmusic.com/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=50
|
Aciu, padejo. :) tik va kai ta pentatone sugrojau, tai labai ji gailiai skamba... :D
|
o kuo skirias pvz blues progresija nuo rock? tokios ten neradau... :)
|
jei siaip nori kazką paimprovizuoti rock stiliuje, tai galima backingui naudoti minorine progresija I, VII, IV (na, pvz. Am tonacijoje ir grojant kvintom A5, G5, D5, suk ratu po taktą).
|
Kažkodėl man visada atrodė, t.y. buvau įsitikinęs, kad pentatonika yra pagal mūsų standartus suprantama kaip mažorinė gama minus IV ir VII laipsniai. Primityviausia iliustracija - pavaryti vien juodais nuo Do#.
Jei kalbame apie pentatonika "in C" minus II ir VI laipsniai, pravartu būtų nepamiršti, kad kalbame tuo pačiu oir apie alteruotus, šiuo atveju - pažemintus, III ir VII laipsnius, kas kita vertus visiškai atitinka tą pačią "pentatoniką minus IV ir VII laipsniai in Es. Jei kalbame apie pentatoniką minore, tai yra išvestinis produktas. Kaip ir minoras - paralelė mažorui. Blue scale lygiagrečai egzistuoja normalus ir pažemintas III bei V laipsniai. C (do-mi-sol) akordui atitiktų garsiaeilis: do - mi/bemol - fa - fa#(sol/bemol) - sol - si/bemol. Ir atgal. Atkreipkite dėmesį, kad harmonijoje lieka mi/bekar, o melodinėje linijoje jo nėra. Taigi, blue scale ir pentatonika nėra visai vienas ir tas pats. Blues progresija nuo rock progresijos skiriasi forma. Blues kaip taisyklė naudojamas 12, o rock - 8 taktų "kvadratas". Įdomu tai, kad ir "baltame" rock'e gitara pagrindinai "bendinami" charakteringi blue scale pustoniai: re - mi/bemol; fa - sol/bemol; fa - sol. **Rimas G. |
Rimai - gal gali dabar mums būrams paaiškinti ką parašei? :)
tiesa po tamstos įsikišimo supratau kad šiek tiek per kreivai paaiškinau pentatonikos gavimą, realiai paaiškinau modal pentatonic (įskaitant minorinės) gavimo būdą, mažore faktas - atimti tamstos nurodytus laipsnius reikia, ir relative minorine tiesiog bus pergrota nuo kito laipsnio. Tada viskas stojas i vietas. Sorry. Edited 1 time(s). Last edit at 02/21/2006 06:43PM by Siaip ciuvas. |
Mano supratimu problema buvo, kad nepaaiškinote žmogui apie DERMĘ ,t.y. mažorą arba minorą su visais iš to išplaukiančiais prieraktiniais ženklais (jei jau neminime atskirų natų alteracijų), o jau paskui pentatoniką joje, kas minore tikrai labiau panašu į nepilną blue scale. Pagalvokit pats, kokia bus pentatonika baltais klavišai minus II ir VI nuo "do", kaip įprasta?
O šiaip jau tikrai nenorėjau užgauti. Sorry, jei perspaudžiau. **Rimas G. |
nene, viskas gerai, aš tik nesupratau ar tamsta ten rimtai pavarėt, ar tai buvo "muzikinis patraukimas per dantį" :)
|
Nu kam man tas dantis... lyg daugiau problemų ant svieto nebūtų. Ale turiu įkyrią madą: būkim biedni, bet teisingi. Ir už tai dažnai gaunu per snapą. Bet nuo savęs niekur nepabėgsi.
Sorry, jei užgavau. **Rimas G. |
nene, viskas ok.
|
Nu dabar panasiau, pries tai primine eile garsu, kuriais gitara reikia derint. bet man patiko. :D gal ir panaudosiu. manau, pavadinsiu Ciuvo Pentatonika. :) (neisizeisk, zmogau, rimtai patiko! :) ) Na o kas gi yra savoka "kvadratas"?
|
IR dar, kas yra backingas ir alteracjos?? :D jei dar labai neikirejau...
|
Kvadratas - popsiniame ir džiaziniame supratime - išbaigtas harmoninis junginys, savarankiškas muzinės formos vienetas. Jei paprasčiau - Pvz 8 (bet nebūtinai) taktų melodijos harmoninis piešinys, kurį kartojant n kartų vėliau jo pagrindu improvizuoijama. Tuo pagrįstas visų džiazinių standartų, vadinamų temomis, grojimas. Net ir "Du gaideliai" yra kvadratas. Čia ir Blues bei rock kvadratų skitumas. Rock formai būdingas 8 taktų baigtinis harmoninis junginys, blues - 12 taktų. Tačiau pačioje formoje harmoninės akordų slinktys gali varijuoti. Ta prasme, kad 12 ar 8 taktų struktūra viduje harmoniniu požiūriu nėra labai griežtai reglamentuota.
Akademinėje muzikoje tai vadinama periodu. **Rimas G. |
Alteracija - natūralaus dermės laipsnio aukštinimas arba žeminimas. Pvz, kai C-dure papuola koks bemolis arba diezas.
D-dure fa# nelaikoma alteruota. Jei paprasčiau, alteracija - visi diezai, bekarai ir bemoliai, kurių nėra prie rakto (t,y, kurie neapibrėžia konkrečios dermės ir tonacijos). **Rimas G. |
backingas cia nuo anglisko "backing track", lietuviskai butu "akomponemento takelis, irašas"... Aš tai praktikavausi pentatonika naudodamas Band in a box, susidėliodavau kokį įdomesnį akomponementą, kad ne taip liūdną būtų, ir varinėdavau gamas po juo. Vis įdomiau.
|
backingas dar buna "pridainuojantys" vokalai
|
Jus labai draugiski zmogenai!! :D maniau kad mane cia nusvilps... :D
Zinot, cia kazkokia manija su grojimu pasidare, mano mokykloj daugiau nieks rimtai muzikos nevertina, tik kaip mada kokia (gilus pasipiktinimas) bet tarp tokiu masiu ir rimciau nusiteikusiems paskest galima... Tikiuos, as is ju isplauksiu. :) aisku ir kiti tikisi to paties, bet nieko. :D Taigi aciu uz sviesa, pasistengsiu jusu nenuvilt! :D |
O... Cia visai idomu darosi. Jeigu jau tokia tema kalbam, tai gal kas nors man paaiskintu kam muzikoj reikalingi isrisimai (niekaip neikertu kokia is ju praktine nauda) ir kodel vieni gamos laipsniai pastovus, o kiti ne.
|