midiaudio logo

Gitaros solo harmonizavimas..???

[kustas] (IP Logged)
March 14, 2006 11:44AM

Sveiki,

su muzikos teorija man tikrai nekas,bet va sugalvojau viena savo solo irasam harmonizuot triolem (jeigu taip vadinasi :) ). 3/4 ritmas, Akordu ratas: Gm / Cm / A# / A A# A/. Solo visas sugrotas Gm skalej, bet kazkodel tai harmonizuojant triolem pagal sita skale sh.... gaunasi :( Is anksto aciu.
___________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
**Rimas G. (IP Logged)
March 14, 2006 01:04PM

O ką bendro triolės turi su harmonija?
O tiksliau - ką turėjote galvoje? Aiškiau, paprasčiau, smulkiau. Gal tada ir padėti bus galima.

**Rimas G.
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
[kustas] (IP Logged)
March 14, 2006 01:22PM

tikriausiai issireiskiau neteisigai... Galvoj turejau va ka:

G minor skale sudaro natos:

G A A# C D D# F G

taigi, jei mano solo (cia tik pvz) butu G - C - D, tada haronizuota (kaip as vadinu triolem) antra gitara grotu A# - D# - F, ir viskas turetu tikt...

PS: natas paemiau visiskai is galvos tik paaiskint tas trioles :)
___________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
fighter (IP Logged)
March 14, 2006 03:53PM

cia turbut norejai pasakyt ne triole o tercija o konkreciau mazoji tercija tai tox intervalas kuris uzima 1,5 tono (ant gitaros butu 3 ladai) tai pagal tavo uzrasyma C-D# tai kaip ir viskas teisinga butu...
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
[kustas] (IP Logged)
March 14, 2006 05:12PM

nu jo tercija :) Bet kodel netinka kai antrai gitarai partija parasau??? Gal ne tokia harmonija reikia naudot, ar kaip ten..?
___________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Liuuutas (IP Logged)
March 14, 2006 06:24PM

Kartais tavo harmonizuoti garsai pjaunasi su Pagr. Gm skales laipsniais....:)
del to ir neuzlimpa...:) IMHO
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Dagis (IP Logged)
March 14, 2006 07:12PM

Todėl turi pereiti į melodinį minorą - t.y. kai kuriuos laipsnius paaukštinti arba pažeminti, kad skambėtų.
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
fighter (IP Logged)
March 14, 2006 07:57PM

arba tiesiog klausyk ir ziurek kas ir kur limpa ir kas ne ir vsio :)
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
linutisp (IP Logged)
March 15, 2006 01:25AM

Jo,gera diskusija...Gal pradziai Gm trecias laipsnis ne A#,o Bb,po to diskusija pratesim.
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
[kustas] (IP Logged)
March 15, 2006 10:17AM

to linutisp: o koks skirtumas ar A pustoniu pakelta, ar B pustoniu pazeminta..? :)
___________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
[kustas] (IP Logged)
March 15, 2006 10:26AM

to fighter: nu ta tai suprantu, tik vietom biski natu pamalta, o padaryt reikia greitai, tai galvojau, gal kaip nors su popierini varianta galima pasidaryt ir sugrot, bet matyt nieko neiseis... Kazkkokiam paprastaharmonija, dariau gabalui is sutartines, tai ten tercijos pakako (nors gal ir keiciau kelias natas ;)).
Bet visgi idomu, kaip reiketu pasirasyti harmonija (ant popieriaus) turimam solo..? Ar cia dar daug muzikos teorijos reikia "privalgyt"? Gal galit i koki paprastesni www saltini nukreipt???
___________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
**Rimas G. (IP Logged)
March 15, 2006 02:47PM

To [kustas]
Matai, muzikoje, t.y. jos teorijoje La# ir Sib yra absoliučiai skirtingi dalykai, nors klaviatūroje juodas klavišas ir tas pats. Ir nesakyk, kad Tau tai po****, nes smarkiai apsijuoksi. Kadangi muzikantiška profi kalba yra ne mažiau apibrėžta kaip ir kompiuterinė, terminologija čia vaidina ne paskutinį vaidmenį. Jei nori susikalbėti - mokykis kalbos.
Apie tai, ,kas turėtų tikti.
Sprendžiant iš visko, G-moll harmonizacijai ko gero labiausiai tiktų Gm (tonika - pagrindinis laipsnis); C(dažniau Cm, kas reiškia subdominantę) ir D (dominantę - sekantį po tonikos pagal svarbą laipsnį).
www Tau nieko nepasakys. Ten teorija dažniausiai dėstoma visiškai paviršutiniškai, o ir kad ją suprasti, vistiek reikalingas bent elementarus muzikinio rašto supratimo įdirbis. Suprask teisingai: atsivertęs www per 2min protingesniu netapsi. Ten gali rasti tik informacijos, kurią galėtum "pasidėti į lentyną". Viena bėda, kad "lentyną" savo galvoje reikia susikurti pačiam. Na, tokią direktoriją, kur būtų noras truputis elementarių teorinių muzikos žinių. O teorija nėra joks baubas, ypač kai pamatai, kad praktikoje tai yra būten tai, ką dabar darai, tik šiek tiek intelektualiai apibendrinta.


**Rimas G.
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
[kustas] (IP Logged)
March 15, 2006 04:24PM

to: **Rimas G. Ok, nors is tavo snekos ne viska supratau :) Anyway, kol kas teks is ausies pasidarbuot...
__________________

Any Ideas are Welcome
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Xenon (IP Logged)
March 15, 2006 10:24PM

**Rimas G. Tai tu,vis delto, taip ir nepaiskinai, kodel Gm tonacijoje B, o ne A# :) As irgi biski nesuprantu. As galvojau, kad, pvz: A,A#,C bet C,B,A?
PS. Ir kas tai per Bb? Nesamone, juk H - Si, o B - Sib
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
**Rimas G. (IP Logged)
March 16, 2006 09:19AM

Apie diezus bei bemolius.
Tai gana paprasta.
Į smulkmenas pernelyg nelendant,sutartinai laikoma, kad garsiaeilis, kuriuo derinamos fortepioninio tipo klaviatūros, nuo do iki do atitinka mažorinę dermę. Jos trigarsis "švarūs" do-mi-sol.
Jei lygiai taip pat skambantį mažorinės dermės garsiaeilį pabandytume pagroti baltais klavišais nuo FA, paaiškėtų, kad si kaip ir ne vietoje. Si pažeminus - viskas OK! Reiškia F - durui būdingas PAŽEMINTAS SI, o būtent pažeminimas ir užrašomas BEMOLIU. Ir tai teorine prasme negali būti la#, nes šiuo atveju la savo natūraliam pavidale lieka savo vietoje.
Jei mažorinį garsiaeilį rinksime nuo sol, paaiškės, kad reikia aukštinti fa. iš čia atsiranda fa# ir jokiu būdu ne solb.
Dermės su bemoliais, kurie ir rašomi prie rakto, vadinasi bemolinėmis, su diezais - diezinėmis.
Bemolinės: F, Bb, Eb, Ab, Db, Gb, Cb.
Diezinės: G, D, A, E, H, F#, C#.
Surašiau ženklų prie rakto didėjimo tvarka.
Taigi, bemolinėse gamose visi reikalingi pakeisti garsai ŽEMINAMI bemoliais, o diezinėse - AUKŠTINAMI diezais. Galimybė vieną ir tą patį garsą pavadinti keletu būdų vadinama ENHARMONIJA. Pvz. Fis-dur enharmoninė gama bus Ges-dur. Enharmonija netaikytina, kai kalbame apie gamos laipsnius (t.y. garsus gamos eilėje). Nes pvz. F dure reb reikš pažemintą šeštąjį laipsnį, o jam enharmoniškas do# - paaukštintą penktąjį, kas yra absoliučiai skirtingi dalykai. Tpodėl ir G-moll scale gali būti tik sib ir mib ir jokiu būdu ne a# ir d#.
Muzikos teorija ir visa notacija remiasi klasikiniu mažoro/minoro supratimu, todėl nereikia minoro painioti su blue scale, kuri gana panaši, nes naudojami "žemi" III ir VII laipsniai. Alteruojant blu scale visi garsai paprastai žeminami bemoliais, išskyrus IV laipsnį, kuris reikalui esant aukštinamas diezu.
Minoras visada sudaromas nuo VI mažorinės gamos laipsnio. Iš čia giminingų tonacijų poros: C-dur<>a-moll, F-dur<>d-moll, E-dur<>c#moll ir t.t..
Apie "H" ir "B".
Cifruotės sistema akademinėje ir džiazinėje/posinėje muzikoje kiek skiriasi.
Europiniame muzikos teorijos supratime garsiaeilis nuo la natos žymimas lotyniškos abėcėlės raidėmis ABCDEFG. Tačiau patogumo sumetimais buvo įvesti "patobulinimai" ir garsiaeilis imtas skaičiuoti nuo do. Tada išėjo CDEFGA, o si pavadinta sekančia dar nepanaudota raide - H. Tokiu būdu lyg ir likusi laisva "B" buvo priskirta si-bemoliui.
Tačiau džiazinėje/popsinėje notacijoje nusistovėjo garsiaeilio pavadinimai nuo la: ABCDEFG. Raidės reiškia natūralius, nealteruotus garsus. Lyg ir baltus klavišus klaviatūroje. Visiems juodiesiems priskiriami aukštinimo arba žeminimo žeklai - diezai ir bemoliai. Kadangi g-moll'yje II laipsnis yra pažemintas, tai ir rašoma Bb, tik jokiu būdu ne A#!, nes tai visiškai skirtingi dalykai: pažemintas III ir paaukštintas II gamos laipsniai. Jei to griežtai nesilaikyti iš muzikos teorijos liktų absoliuti nelogiška marmalynė. Todėl labai svarbu tinkamai ir teisingai naudoti terminologiją. Tada ir patys save, ir vienas kitą geriau suprasime.

**Rimas G.



Edited 1 time(s). Last edit at 03/16/2006 02:30PM by **Rimas G..
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Ramunas (IP Logged)
March 16, 2006 02:57PM

Bravo Rimai! :)))

Pirma harmonijos pamokele :)
Pridursiu, kad la diez ir si bemol (is principo tas pats - negalvojant apie konkrecia derme), bet turetu skambeti skirtingai. sakykim solfedziuojant F-dur gama si bemolis turetu buti dainuojamas siek tiek zemiau, nei H-dur'e - la diezas. Bet J.S.Bachas irode, kad puikiausiai galima issiversti ir vienu juodu klavisu.

Gal kas ir suprato,ka norejau pasakyti :)
(cia siaip pamastymai garsiai :) )
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
inferno (IP Logged)
March 16, 2006 03:41PM

o ash galvoju xulia man vieno klavisho vis truksta kai vietoj bacho koki shuberta groju :D:D:D:D:D:D:D:D
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Ramunas (IP Logged)
March 16, 2006 03:51PM

Tavo ziniai Shubertas gyveno gerokai po Bacho ;)
Va jei grotum koki Palestrina arba Monteverdi, tai gal ir reiktu vieno labai plono klaviso tarp la ir si bemol :)

Paklausk Daliaus, gal yra koks "CME UF7 microchromatic inferno signature" variantas, tai gal dar spetum atsikeisti ;) :D
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
inferno (IP Logged)
March 16, 2006 03:54PM

chia gal taip skambetu ishdidzhiau CME UF7 extra key Mr. Inferno signature model Limited edition :D:D:D:D:D:D:D:D available with svarovski diamonds
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Ramunas (IP Logged)
March 16, 2006 04:09PM

Na "Mr." man labiau asocijuojasi su Mr.Jumbo, bet vizualiai jus abu lyginant tai tau labiau prie figuros tinka Mr. nei Jumbo :)))
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
inferno (IP Logged)
March 16, 2006 04:15PM

nu shiaip tai tiksliausias pavadinimas butu Grand Duke inferno royal midi series limited edition signature model :D:D:D
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Ramunas (IP Logged)
March 16, 2006 04:34PM

Kazkuris is musu sprogs is pasitenkinimo, tik neaisku kuris :)))
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
**Rimas G. (IP Logged)
March 16, 2006 04:50PM

Ar daug žmogui iki laimės tetrūksta....

**Rimas G.
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Suopis (IP Logged)
March 16, 2006 11:14PM

He he - duodat jūs čia, vyriokai :D. Rimui - respectas, kad vis kantriai gano mus, paklydusius diezų ir bemolių jūroje :)
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
inferno (IP Logged)
March 17, 2006 07:33AM

suopi nu ir taip esam asharu pakalne ir visiems atrrodo kad chia marijos zheme ... visos shventes valstybines gedulai tai nors patys pasilinksminkim :D
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
Xenon (IP Logged)
March 17, 2006 10:45PM

**Rimas G. Aciu,supratau, reiskia priklauso nuo tonacijos. Tipa Hb tonacijoje nera, A#, yra B :) o Fb bus Gb, one Fis?
Re: Gitaros solo harmonizavimas..???
**Rimas G. (IP Logged)
March 18, 2006 10:04AM

Kaip čia paprasčiau paaiškinus...
Jei akordas sudarytas nuo natūralaus dermės (gamos) laipsnio, bemolinės grupės dermėse visada bus įvardinamas su bemoliu ir atvirkščiai diezinėse - natūralūs gamos laipsniai bus su diezais.
Teoriškai Fb dermę galima sudaryti, tačiau realiai tokia neegzistuoja.
Apskritai europinė muzikos teorijos tradicija remiasi itališka terminologija. Nors laikui bėgant įvairių tautų kompozitoriai įnešė nemaža painiavos. Grabiant prancūzų ir vokiečių indėlį į muzikinę kultūrą, šiandien lygiagrečiai naudojama net trikalbė terminologija (tačiau pasirenkama viena iš kalbų). Ką Jums pavyzdžiui sako tonacija Ut-major? Šiaip tonacijos europinės tradicijos akademinėje muzikoje įvardinamos itališku standartu, kur bemolis įvardinamas "(e)s", o diezas "is". Matyt todėl ir yra ne Hes-dur, bet kiek patogesnis B-dur.
Amerikoniška muzikos teorijos tradicija remiasi ir visa Jazz/pop harmonijos cifravimo sistema. Skandinavai bando priešintis, tačiau tai įneša tik nereikalingos painiavos. Tai amerikonai ir sako: F-sharp major, o rašo F#; E-flat minor(Ebm); tuo pačiu ir B-flat major/minor, o ne H-flat. Iš čia ir jų geležinė ir visai teorijos prasme priimtina logika: balti klavišai - "švarios" raidės, o visi juodi įvardijami kaip "sharp" arba "flat". Kad taip vadinami diezai ir bemoliai, manau aiškinti nebereikia. Taigi, amerikonui visada bus B-si, o Bb-si bemol. Kadangi taip vadinamoje "neakademinėje muzikoje" prigijo neeuropinė tradicija (ne Europa čia madas, deja, diktuoja), reikia su tuo skaitytis ir pasistengti nepainioti dviejų sistemų.
Kad atskirai paėmus ne derminiame kontekste F-sharp = G-flat, F#=Gb, tai net ir ežiukui turėtų nekelti klausimų.
O Ut-major prancūzai vadina paprasčiausią Do-mažorą. Jie taip savotiškai do vadina. Re tai jau ir bus re, kaip ir fa, sol, la, si.

**Rimas G.
Sorry, only registered users may post in this forum.