Gintaučiokas, jei dabar neesi linkęs klausyti klasikos, pasakyčiau - "suaugsi dar" :) O jei rimčiau, tai žinoma kad yra daug blogybių toje mokymo sistemoje, bet overall, reziume, suma sumarum, tai tas mokslas yra gerai. Bent jau daugiau gerumo negu blogumo, to, manau, niekas neužginčys. Aišku, galima kalbėti apie tuos punktus, motyvacijas, norus nenorus, čia daug aplinkybių. Bet, pasikartosiu, reziume - be mokslo nieka nebos :)
|
Didžiausia visų lygių muzikos mokyklų problema ne "atgrąsus" klasikinis repertuaras ir reikalavimai "atsieti nuo gyvenimo", o pedagogai. Po saule gyvena pakankamai daug žmonių, turininčių unikalų talentą: atmušti bet kokį norą muzikuoti. O kuo patrauklus muzikavimas? Pačiu muzikavimo džiaugsmu, pažinimo džiaugsmu. Repertuaras čia visiškai nelemia.
Man pvz. labai pasisekė: savo gyvenimo kelyje bendravau su sąžiningais ir atsidavusiais muzikantais, kuriuos su malonumu prisimenu ir dar dabar retsykiais pabendrauju. Jų tarpe buvo visokių, įžymybių ir visiškai eilinių "darbininkų". **Rimas G. |
Pritarsiu kai kurių išsakytai nuomonei: muzikos mokykla yra ypatingai didelis postūmis, jei tik nemušei dinderio ir dabar dedi pastangos žengti į priekį. Muzikinių žinių nežinojimas išvis yra stabdys. Prieš kokią savaitę žmogus atsiuntė man kūrinį, ir aš jam pasakiau, kad jame yra klaidų, t.y. pjaunasi kai kurie garsai, ir jis turėtų pasižymėti kūrinio gamą ir atsižymėjęs bemolius/diezus sutvarkyti įrašą savo VST takeliuose. Jis pasakė, kad nelabai supranta, kas yra gama, bemoliai, diezai, dublbemoliai, dubldiezai, tercija ir apskritai, kaip su natomis reikia tvarkytis. Taigi, jam tenka išmokti ypatingai daug to, ką aš sugebėjau pirmoje muzikos mokyklos klasėje, o aš galiu judėti toliau, nors ir pas jį yra daug noro padaryti kažką gero.
Kūryba pas kiekvieną gimsta įvairiai ir net pačiam žmogui kartais labai skirtingai: čia tiesiog prisėdus prie klaviatūros atsitiktinai susidėlioja koks nors geras akordų derinys, kurį norisi apdirbti, kartais žmonės pradeda net niūniuoti pačiose keisčiausiose vietose, ir po to savo idėjų proveržį perkelia į kompiuterį ar popieriaus lapą, ir daugybė kitų būdų. Svarbiausia, kad tas noras būtų paremtas ne vienadieniu noru pasirodyti ar tiesiog begalinėmis svajonėmis, o sistemingu darbu, kuris reikalingas ir moksle, ir mene, ir net gyvenime |
Klausimas "kaip?" kuryboje netinka. Kur? ir kas? - pagrindiniai teorijoje. Galiu tik su visais pasidziaugti, jog esam tokiame amziuje, kai muzikos/teorijos mokykla yra internete.
|
Mokytojo perteiktą informaciją visada lengviau suprasti, nes jau ji buvo pritaikyta ne kartą, o internetas duos tik teoriją be jokio supratimo kaip ją taikyti ir sistemą teks susidaryti pačiam.
|
Pas mokytoją (gitara) per ~3 mėnesius pažengiau daugiau nei per keletą metų savarankiškai slebizavodamas, taip kad..
|
The Creative Process of Songwriting 10 Perspectives
http://audio.tutsplus.com/articles/general/the-creative-process-of-songwriting-10-perspectives/ -------------- www.rytisjonas.ga |
o as esu salininkas minties jog mokyklos gali visai nereiketi kompozitoriuj kuris raso ir atlieka patas arba su savo kolektyvu, zinoma kitaip yra kai rasoma kitiems ar ateities kartoms.as pats nebaiges mokyklos jokios ir rasaus muzika man tai visishkai netrukdo. Ir sheijp kalbama apie profesionalu akomponimento parashyma kuriam reikalingas mokslas, ta tema pasakysiu jog nebuna stebuklu , viskas yra intuityviai "girdima" ir mastoma, jeigu ta jausma turi tai ir teorijos greiciausiai nereikes, tiesa galbut kiek daugiau laiko kainuos darbas.O gal netgi tai yra platesnes durys i originaluma
Edited 1 time(s). Last edit at 11/12/2010 05:37PM by serumas. |
Ne kartą buvo pasakyta: nemoki ženklų - nevairuok. Kaip galima lygiavertiškai vertinti turintį muzikinį išsilavinimą ir be jo. Juk supratimas iš karto yra kitas. Jei nebaigei muzikos mokyklos, turi arti trigubai, kad prisivytum gi. Nebūna taip, kad imtum statyti namus nežinodamas, kaip statyti. Muzika niekuo nesiskiria.
|
arturioxas Wrote:
------------------------------------------------------- > Ne kartą buvo pasakyta: nemoki ženklų - nevairuok. > Kaip galima lygiavertiškai vertinti turintį > muzikinį išsilavinimą ir be jo. Juk supratimas iš > karto yra kitas. Jei nebaigei muzikos mokyklos, > turi arti trigubai, kad prisivytum gi. Nebūna > taip, kad imtum statyti namus nežinodamas, kaip > statyti. Muzika niekuo nesiskiria. arturioxai tu ir teisus ir neteisus. Viskas priklauso nuo gabumu. Tiek namus gali statyti, tiek muzikuoti ir visai neblogai - jei dievulis i galva ikrate teisingus neuronu sujungimus. Kiek susiduriu su tokiais apdovanotais - ishsilavinimas jiems tik pageidautinas elementas. Bet tikrai ne butinas. Svarbu krumpliadanchiai galvoje sukasi trechiu kosminiu... Bet kuriuo atveju nepamirshkit, kad teorija be praktikos - kurchia, praktika be teorijos - akla. Visur reikalingas saikas ir gabumu bei ishsilavinimo derinimas - tada bus (tu). Sau Edited 1 time(s). Last edit at 11/12/2010 08:11PM by kwlw. |
kwlw Wrote:
> arturioxai tu ir teisus ir neteisus. Viskas > priklauso nuo gabumu. Tiek namus gali statyti, > tiek muzikuoti ir visai neblogai - jei dievulis i > galva ikrate teisingus neuronu sujungimus. Kiek > susiduriu su tokiais apdovanotais - ishsilavinimas > jiems tik pageidautinas elementas. Bet tikrai ne > butinas. Svarbu krumpliadanchiai galvoje sukasi > trechiu kosminiu... > > Bet kuriuo atveju nepamirshkit, kad teorija be > praktikos - kurchia, praktika be teorijos - akla. > Visur reikalingas saikas ir gabumu bei > ishsilavinimo derinimas - tada bus (tu). > > Sau (tu) Visiska tiesa:)-D |
kwlw Wrote:
------------------------------------------------------- > arturioxas Wrote: > -------------------------------------------------- > ----- > > Ne kartą buvo pasakyta: nemoki ženklų - > nevairuok. > > Kaip galima lygiavertiškai vertinti turintį > > muzikinį išsilavinimą ir be jo. Juk supratimas > iš > > karto yra kitas. Jei nebaigei muzikos mokyklos, > > turi arti trigubai, kad prisivytum gi. Nebūna > > taip, kad imtum statyti namus nežinodamas, kaip > > statyti. Muzika niekuo nesiskiria. > > arturioxai tu ir teisus ir neteisus. Viskas > priklauso nuo gabumu. Tiek namus gali statyti, > tiek muzikuoti ir visai neblogai - jei dievulis i > galva ikrate teisingus neuronu sujungimus. Kiek > susiduriu su tokiais apdovanotais - ishsilavinimas > jiems tik pageidautinas elementas. Bet tikrai ne > butinas. Svarbu krumpliadanchiai galvoje sukasi > trechiu kosminiu... > > Bet kuriuo atveju nepamirshkit, kad teorija be > praktikos - kurchia, praktika be teorijos - akla. > Visur reikalingas saikas ir gabumu bei > ishsilavinimo derinimas - tada bus (tu). > > Sau Pritariu, gerai pataisei nuomonę. |
OK, jus cia visur primetat ta muzikini issilavinima, bet jug yra tu rock'eriu kurie vapsie savamoksliai, ir ohoho kokiu hitu sukuria ;)
|
No1 Wrote:
------------------------------------------------------- > OK, jus cia visur primetat ta muzikini > issilavinima, bet jug yra tu rock'eriu kurie > vapsie savamoksliai, ir ohoho kokiu hitu sukuria > ;) Taip. Bet, vienetai, kuriu smegenines veike kitaip nei eiliniu. Ta pati galima pasakyti ir apie Klasikus. |
No1 Wrote:
------------------------------------------------------- > OK, jus cia visur primetat ta muzikini > issilavinima, bet jug yra tu rock'eriu kurie > vapsie savamoksliai, ir ohoho kokiu hitu sukuria > ;) Dėl hitų - dažnai tai, kad daina tampa hitu, yra ne muzikanto nuopelnas (o vadybininkų, prodiuserių ir leiblų, kurie tą dainą iškiša). Nevisada galima teigti, kad hitas yra profesionaliai sukurtas ar atliktas kūrinys (tai galioja ir klasikiniam rokui). Kūrybiškumą ugdyti gana sudėtinga, bet muzikinis išprusimas padeda. Kaip sakė Tom Hess: (nuo 4:14 maždaug) http://www.youtube.com/watch?v=pFtePrgcC0w muzikos teorija supažindina su "spalvomis ir nuotaikomis" bei parodo, kaip jomis naudotis. Tai automatiškai išplečia muzikinį akiratį ir padeda kuriant ar improvizuojant. |
Ir dar reikėtų neretam atkreipti dėmesį, net jei pasaulyje yra beprotiškai puikių talentų, nereikėtų sakyti, kad esi vienas iš jų, o geriau eiti padirbėti. Kas be ko, gilus išsilavinimas padeda harmonizuoti kurinį arba variuoti
|