Sveiki, Forumiečiai,
Noriu paklausti, kaip naudojamas kompresorius live pasirodymuose - ar dedami atskiri kompresoriai kick'ui, snare'ui, bosinei gitarai,ir vokalui, ar dedamas vienas stereo kompresorius ant master takelio? |
Labai ivairiai naudojama ir priklausoma nuo galimybiu, bei visos garso sitemos bei poreikiu. Deda ir atskirai individualiems instrumams kaip insertas ir kaip Aux send returnas (gal labiau naudojamas irasams. Vadinamas New York compresing), dedamas ir vokalams atskirai bei instrumu ar vokalu grupems, yra ir kompresavimas/limitavimas ant bendro stereo takelio, naudojami multiband kompresoriai bei ivairus signalu procesoriai. Vienu zodziu sunkiai ka galima apsakyti, neveltui kruvos knygu prirasta bei mokomasi to dalyko mokyklose metu metus.
O kas liecia poreikius ir galimybes bei konkrecia situacija, reikia iskart pasakyti ir tada bus lengviau ka sugalvoti atsakyti, kur labiau deretu naudoti ir I ka atkreipti demesi, bei del ko tu galvoji kad tau reikia.. na vienu zodziu sukonkretink.. ------------------------------ Have A Nice Day ------------------------------ |
(IP Logged)
July 27, 2010 08:30PM
Live pasirodymuose dedama ant atskirų takų. Bendras sistemos kompresoriavimas jei ir naudojamas, tai be galo retai. Naudojamas tik limitavimas pagrinde tam, kad nesudegint įgarsinimo įrangos dėl per didelio garso ir tam nestatoma jokia papildoma įranga, nes šitą veiksmą atlieka procesoriai, kurias chrosoveriuojamas "priekis". Šiaip atskiri kompresoriai jungiami visiems mušamiesiems (Kick, Snare, Toms, OH). Taip pat kojai, solinukui ir tomams neišvengiamai reikia naudoti geitus, nes Lietuvoje ne tiek daug gerų mšamųjų komplektų, kurie gerai skambėtų ir nerezonuotų (mokančių juos suderinti dar mažiau), todėl tau reikia geituoti (ypač tomus), nes kitaip turėsi pastovų baubimą (pvz. būgnininkas muša koją, o gaudžia tomai). Taip pat kompresorius įprastai naudojamas bosui na ir žinoma būtinai vokalui. Su vokalo kompresavimu pati didžiausia bėda, nes vokale labiausiai girdisi kompresavimas ir jam reikia kokybiško kompresoriaus, o išties kokybiškas reiškia kaip minimum 3000USD :( Kadangi koncertuose labai retai tokie daiktai naudojami, todėl ir neskamba nifiga. Kitiems instrumentams kompresavimas pagal reikalingumą ir situaciją. Jei pvz. groja simfoninis arb kamerinis su ritmine sekcija, tai būgnams privalu statyti širmą (dažniausiai iš organinio stiklo), nes kitaip nėra jokių šansų kokybiškai įgarsinti styginius. Daug visokių niuansų, visų neišpasakosi, bet pradžiai informaciją jau turi. Jei kils kokių konkrečių klausimų - rašyk ;)
Aš visuomet linkęs pagelbėt :)-D |
ypatingai kompresorius gelbeja, kai muzikantai prasti ant scenos :)
Ir daininykai jei savamoksliai ;) MINDAUGAS |
Jei Lietuvoje nera geru bugnu, tai kam naudoti daug mikrofonu ir geitu,
pastatai kick, snare ir 1 OH, sutaupai pinigu bei kanalu, ir tikrai nebus blogiau. Laimiuz Wrote: ------------------------------------------------------- > Live pasirodymuose dedama ant atskirų takų. > Bendras sistemos kompresoriavimas jei ir > naudojamas, tai be galo retai. Naudojamas tik > limitavimas pagrinde tam, kad nesudegint > įgarsinimo įrangos dėl per didelio garso ir tam > nestatoma jokia papildoma įranga, nes šitą veiksmą > atlieka procesoriai, kurias chrosoveriuojamas > "priekis". Šiaip atskiri kompresoriai jungiami > visiems mušamiesiems (Kick, Snare, Toms, OH). Taip > pat kojai, solinukui ir tomams neišvengiamai > reikia naudoti geitus, nes Lietuvoje ne tiek daug > gerų mšamųjų komplektų, kurie gerai skambėtų ir > nerezonuotų (mokančių juos suderinti dar mažiau), > todėl tau reikia geituoti (ypač tomus), nes kitaip > turėsi pastovų baubimą (pvz. būgnininkas muša > koją, o gaudžia tomai). Taip pat kompresorius > įprastai naudojamas bosui na ir žinoma būtinai > vokalui. Su vokalo kompresavimu pati didžiausia > bėda, nes vokale labiausiai girdisi kompresavimas > ir jam reikia kokybiško kompresoriaus, o išties > kokybiškas reiškia kaip minimum 3000USD :( Kadangi > koncertuose labai retai tokie daiktai naudojami, > todėl ir neskamba nifiga. Kitiems instrumentams > kompresavimas pagal reikalingumą ir situaciją. Jei > pvz. groja simfoninis arb kamerinis su ritmine > sekcija, tai būgnams privalu statyti širmą > (dažniausiai iš organinio stiklo), nes kitaip nėra > jokių šansų kokybiškai įgarsinti styginius. Daug > visokių niuansų, visų neišpasakosi, bet pradžiai > informaciją jau turi. Jei kils kokių konkrečių > klausimų - rašyk ;) > > Aš visuomet linkęs pagelbėt :)-D |
(IP Logged)
July 28, 2010 08:19PM
Edvo - aš nesakiau nėra, aš sakiau ne tiek daug. Pasižiūrėk pats, ar kiekviena Lietuvos grupė groja su Yamaha Recording ar Pearl Masterworks ? Nemažai būgininkų garsistų prašymu naudoja demferius solinukui bei tomams, bet tuomet būgnas praranda visą savo skambesio grožį, o jei tik kokio nors žemiausios klasės DW nedemferuosi, tai velnias žino ką iš jo išgausi. Todėl ir geituojam. O geituojama yra visur - nuo "Talentų ringo" iki Rod Stewart'o pasirodymų. Gal tik parametrai kiek kitokie ;)
|
Ačiū už atsakymus. Šiaip jau užvedžiau šią temą todėl, kad kartu su tėčiu darom analoginį kompresorių ir tiesiog bandom nuspręsti kiek tų kanalų optimaliausia daryti. Tai kol kas apsistojom ties 4 - kick'ui, snare'ui bosui ir vokalui.
|
O vieno kanalo jau esat padare? Neaisku kaip gausis :)
---------------------- Have you ever heard? http://www.startfm.lt/ https://www.facebook.com/media/set/?set=a.174641382578273.33558.100000972361855&type=1&l=0afdbcb510 |
Laimiuz Wrote:
------------------------------------------------------- > Edvo - aš nesakiau nėra, aš sakiau ne tiek daug. > Pasižiūrėk pats, ar kiekviena Lietuvos grupė groja > su Yamaha Recording ar Pearl Masterworks ? Nemažai > būgininkų garsistų prašymu naudoja demferius > solinukui bei tomams, bet tuomet būgnas praranda > visą savo skambesio grožį, o jei tik kokio nors > žemiausios klasės DW nedemferuosi, tai velnias > žino ką iš jo išgausi. Todėl ir geituojam. O > geituojama yra visur - nuo "Talentų ringo" iki Rod > Stewart'o pasirodymų. Gal tik parametrai kiek > kitokie ;) Tik nesakyk, kad tu tvarkei bugnu garsa talentu ringe, nes as manau, kad tai buvo bene prasciausias bugnu garsas koki man teko girdeti apskritai. :) Isvis nesupratau kaip yra imanoma isgauti ant tiek slykstu bugnu skambesi. |
Slykstu bugnu skambesi galima isgauti kurkas lengviau negu gera, ypac kai naudojama daug mikrofonu, kompresoriu ir geitu, bet nemokama jais naudotis. Cia ash tikrasi netaikau Laimiui ir nemanau kad jis turi kazka bendro su talentu ringu
|
(IP Logged)
July 29, 2010 10:26PM
Neturiu :)
|
ura: tai be abejo, pirma pasidarysim vieną kanalą ir žiūrėsim kas gaunas ;)
|
Kazkodel dbx uzsirekomendave kaip geleziniai. dbx 1066 ar ketvirtainis dbx 1046. Kokybiski ir kaina atitinka kokybe.
|
AudioE - kazko nesupratai..
------------------------------ Have A Nice Day ------------------------------ |
Tai viskas paaiskinta, dedi juos i kanala ir kompresini noredamas priduoti galios skambesiui, limituoji, kad neissisoktu is technikos kociojimo galimybiu. Beje gerai apsaugo nuo mikrofoninio svilpimo. :)
|
Live pasirodymams naudojama atskiri kanalai. Dedi limiteri ant masterio jei savo PA nenaudoji Crosoverio, kad nepramustu.
AudioE - dbx , gerai bet ziurint kam naudoti. Asmeniskai pats dbar naudoju 166xl, na kompresorius gal ten ir pusetinas, bet Gate tai... skype: adpalanga |
adp, nesupratau tavo cia pasisakymo, lyg ka buciau kitaip sakes :).
Bet norintiems pasisakyti, juk neuzdrausi :). |