Sveiki, bosistai,
gal kas nors mokat groti Rondo "Margarita" boso partiją? Ir gal galit surašyti tabus? Bandžiau groti iš ausies, bet niekaip nepagaunu pradžios. |
Tai kad pradzia lygiai tokia pat kaip visas pirmas stulpelis :)
|
Pirma nata B (si). B):)-D . Deje, tabų nei skaityt nei rašyt nemoku. Mane muzikos mokykloje mokino universalesnės muzikos kalbos, t.y. natų. Natomis ir funkcijomis galiu parašyt
. Tiks? |
Deja, nesimokiau muzikos mokykloje, tik internete. Bet, ką padarysi. Teks išmokti ir natas arba funkcijas. Atsakymas: tiks.
P.s. blemba, dveji metai praėjo. |
aldas d. Wrote:
------------------------------------------------------- > Pirma nata B (si). B):)-D . Deje, tabų nei skaityt > nei rašyt nemoku. Mane muzikos mokykloje mokino > universalesnės muzikos kalbos, t.y. natų. Natomis > ir funkcijomis galiu parašyt > . Tiks? Aldai, apskritai totaline bėda muzikantų tarpe tampa tai, kad paties įvairiausio lygio muzikos mokyklose muzikinio rašto mokoma iš esmės tik skaityti natas: aukščio koordinatės - kur yra klaviatūroje (ar "ant instrumento") ir ilgis. Su atvirkštiniu procesu - užrašyti natomis tai, ką sugalvojai ar išgirdai - šiandien sudėtinga situacija. Tai panašu į tai, kaip žinodamas elementarias minimalias fonetikos taisykles gali skaityti tekstą svetima kalba kaip ir nesuvokdamas, kas ten sakoma. Jaunoji karta muziką "kuria" iš esmės tik sekvenseriuose, o grafinis užrašymas jų nebedomina. Ir dar vienas didžiulis šių laikų privalumas - prieinami praktiškai neriboti natų bibliotekų resursai ir kopijavimo galimybės leidžia neberašyti natų nei ranka, nei notacijos programomis, o tik skaityti, kas ypač stipriai atsiliepia muzikiniam raštingumui apskritai. Tai matau konkrečiai iš savo darbo su studentais patirties. Čia nebekalbu apie kaligrafiją, o tik apie muzikinio rašto suvokimą. Nesiruošiu ūbauti, kad "mūsų laikais taip nebuvo", kad vyksta "kompiuterinė intelekto erozija" ir pan. Tiesiog akivaizdu, kad su didžiaisiais privalumais mes kažką svarbaus ir prarandam. Man tai asocijuojasi su puskalbe, naudojama SMS ir elektroniniuose laiškuose. **Rimas G. |
Shiaip tai tarkim bliuzo visus niansus uzfixuoti popieriuje tos "universalesnes" natu simbolikos irgi mazoka. Rokas, ypach sunkesnes jo atmainos, aishq, bishki "grieztesne" muzika, i "natografija" gal ir kiek lengviau telpa, bet ten irgi niuansu kitu yra. Geriau pasidaryti kad ir megejishka irashiuka, ir pagal ji reikalui esant atrinkinet, jei per kuri laika pasimirsho. Bet ash, zinoma, ish tu, kur tik skaityt moka(:D
________________________________________________________ Ignoruoju postus, kur i mane kreipiamasi daugiskaita (tame tarpe ir PM) |
Natos turėtų rūpėti profesionaliems darbiniams arkliukams, bet ne muzikantams, kurie tiesiog kuria iš širdies. :)
|
Carols Wrote:
------------------------------------------------------- > Natos turėtų rūpėti profesionaliems darbiniams > arkliukams, bet ne muzikantams, kurie tiesiog > kuria iš širdies. :) Profas pasakytu "diletanto koziris", bet ash irgi palaikychiau shia minti :) ________________________________________________________ Ignoruoju postus, kur i mane kreipiamasi daugiskaita (tame tarpe ir PM) |
O tai "širdis" ir amatas nesuderinami dalykai?
Kiek suprantu, tabai yra "technologinis žemėlapis". Jei nori konkretesnės informacijos, vistiek reikia pridėti dar vieną eilutę su "maliodija" ir konkrečiomis ritminėmis vertėmis. Įdomus pats mąstymo faktas ir logika: tabų ir fretų išmokti reikia, o natų ne? Ką šiuo atveju muzikoje veikia "darbiniai arkliukai" ir kokia jų vieta tarpe "kuriančių iš širdies"? Ar čia tinka analogija: darbiniai arkliukai, mokantys rašyti ir skaityti dirba tiktai ofisuose su kalnais dulkėtų dokumentų, o kuriantieji iš širdies pavograuna į diktofoną, iš kurio "arkliukai tekstą "nuima", suredaguoja, sutvarko, suteikia priimtiną formą ir t.t. Tada klausimas" kaip kuriantieji iš širdies susipažįsta su kitų tokių pat "širdinikų" produktais? Tik akustiškai, "iš ausies". Mažiems, nemokantiems skaityti, vaikams kažkada "pasalų senelis" skaitydavo vakarines pasakėles per radiją. O jei mokykloje matematika, chemija, pagaliau ta pati lietuvių kalba tik "iš ausies" kaip per radiją, pasižiūrint tik į spalvotus paveikslėlius ir margus vadovėlių viršelius? Tuo gal ir nenoriu pasakyti, kad visi iki vieno privalo idealiai valdyti natų raštą, teoriją ir t.t. Tačiau komiškai atrodo, kai dainininką pats turi mokyti dainelės, įkyriai badydamas klaviatūrą, nes jis moka "tik iš širdies" arba "nusiimti koverį" iš YouTube. Muzikinis raštas yra tiesog komunikacijos priemonė, be kurios muzikantams sunku bendrauti operatyviai ir profesionaliai. O postu, nuo kurio vėl prasidėjo ši diskusija, tik norėjau pasakyti, kad skaityti iš natų yra vienas lygmuo, o mokėti ne tik skaityti, o dar ir užrašyti - kitas. Kam nereikia - jų pačių pasirinkimas. Tačiau dar niekam nepamaišė. Net ir tolimųjų reisų vairuotojui :) **Rimas G. |
Jimi Hendrix'as, James Hetfield'as, Kirk Hammett'as, Slash'as negroja is natu, na ir ka...
|
Plius mes dar gražiai dainuojame ir šokame .....
Robertas Midiaudio Ltd. robertas@midiaudio.com [img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img] [img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img] |
marshall Wrote:
------------------------------------------------------- > Jimi Hendrix'as, James Hetfield'as, Kirk > Hammett'as, Slash'as negroja is natu, na ir ka... Tai reiškia visus, kurie pažįsta natas, o dar ir moka jas skaityti, paskelbti potencialiais karo nusikaltėliais, skrudinti ant lėtos laužų ugnies ir totaliai karti ant pakelės sausuolių. Pažinti muzikos raštą prilygsta Tėvynės išdavimui. Sudeginti visas natų bibliotekas ir pelenus išpustyti pavėjui, o visas konservatorijas su muzikos mokyklomis nušluoti nuo žemės paviršiaus, geriausia nepagailint trotilo ir heksogeno. Peace :) **Rimas G. |
Na maestro, kam cia taip drastiskai,nesakau... kad nereikia muzikinio rasto, jis nei kiek nemaiso, bet ka dabar isdarineja gitaristai, tai nezinau... neuzteks zenklu, ka tuo momentu groti ir kaip ta nata pagroti. Vienas pavz, zmogus be muzikinio issilavinimo:
https://www.youtube.com/watch?v=UlR8feRU93w |
Na čia jau nebegaliu neįsikišti. Apie pentatonikos grojėjus nieko nesakau, bet čia jau visiškas briedas. Emmanuel be išsilavinimo? Nepažįsta natų, nežino harmonijos? Dievas vedžioja pirštus?
|
Tai tas pats Satrianis irgi ne peschias natu klausimais. Zhodzhiu faktas, kad natu ishmanymas - tikrai NETRUKDO pavaryt su gitara...
Sau If you scratch surface of any skill - you will find thousands of hours developing it |
Mieli kolegos,
jei dar kas pamena, mano mintis diskusijos pradžioje buvo apie tai, kad muzikiniame lavinime, o tuo pačiu ir privalomoje jo dalyje - supažindinime su natomis, muzikos teorija bei istorija, muzikos raštingumo apskritai srityje atsiranda aiški tendencija, kai žmonės gali skaityti, bet neturi į gūdžių rašyti. Kadangi turiu reikalų su studentais būtent "rašymo" srityje, tai akivaizdžiai pastebiu. Ir tuo nenorėjau pasakyti nieko daugiau. Amžina aklo su kurčiu diskusija, kas buvo pirmiau: višta ar kiaušinis, o mūsų atveju jau kelintą kartą išvirtusi į temą, ar reikalingas muzikos raštas "grojantiems iš širdies", neturi jokios prasmės. Šalia virtinės "indigo" genijų, stulbinančių savo fenomenaliais sugebėjimais be specialaus muzikinio išsilavinimo, galima sukurpti dar ilgesnį sąrašą, kuriame būtų tie, kurie puikiai valdo muzikos raštą, teoriją, yra puikūs muzikos istorijos žinovai, tačiau negalėtų išspausti nei vieno kūrybingo takto, kadangi jiems tai tiesiog neduota. Tai, ką groja klipe Tommy Emmanuel, galima užrašyti be jokių problemų, nes viskas grojama aiškiu ritmu ir apibrėžto aukščio natomis. Visokiems specifiniams užgavimo būdams ir patempimams (bendinimams) žymėti yra naudojama papildomų ženklų sistema, kas taip pat yra muzikos rašto sudedamoji dalis. Tiems, kurie pažįsta natas tai jokia paslaptis. Technologiniams triukams šifruoti taip pat yra būdų: tab'ai, "fret'ai" ir t.t. Kai muzika tampa nebe tonali ir nebe visiškai apibrėžta laike, naudojamos kitos notacijos priemonės. Kartais muzikinis tekstas tampa panašiu labiau į žemėlapį, nei į natas. Tačiau tai taip pat užrašoma, apeliuojant į atlikėjo kūrybiškumą ir improvizacinius sugebėjimus. Yra įvairių pripažintų muzikos kūrimo technikų, kurios turi savo grafinę išraišką. Tai ypač svarbu, kai kūrėjas ir atlikėjas ne vienas ir tas pats asmuo. O jei dar gyvena skirtinguose pasaulio kraštuose... :) Kartais apskritai susigalvojamas koks nors "mandrus" muzikos grafinio užrašymo būdas, siekiant vizualiai įprasminti kažkokią filosofinę mintį, kurią dažnai tesupranta tik pats autorius. Kitaip tariant, Tomas Varnagiris vargu ar būtų kuo nors puikesnis gitaristas, jei nepažintų natų (arba bent tai deklaruotų). Tik ar kas įsivaizduoja, kaip reiktų suskišti į galvą ir tiksliai groti "iš kepurės" kas kelios dienos vis naują programą :) Rusai naudoja tokį posakį, kurį galima būtų pažodžiui išversti "gimęs ropoti niekada neskraidys". Taigi, kas ropoja - lai ropoja, kas skraido -tegul sau ir skraido. Kiekvienam savo. Šolom Aleichemo kūrinyje "Tevje pienininkas" yra toks tekstas: paukštis gali pamilti žuvį, tačiau kur jie pasistatys savo namus? Kažkas leptelėjo: "šaldytuve" :) Ir mano primygtinas prašymas: jei kas pavadintų mane senu perdyla - neturėčiau pagrindo už teisybę įsižeisti, tačiau tarsi pravardžiavimo "maestro" niekaip negaliu... Sorry. **Rimas G. |
Gerb. Rimai, jei Jus žeidžia maestro žodelis, vadinsiu senu perdyla... okei?
|
:)
|
Tuo metu, kai grandai ginčjasi, kampe tyliai kosčioja mėgėjas bosistas...
e-che e-che... Grįžkime prie temos... Muzikinis išsilavinimas nuėjo neaišku kur, niekas nebegerbia natų ir seno gero oldschool'o, o Mocartas sukasi karste kaip Kauno HE turbina... bet mėgėjams vis dar reikia pagalbos. Tai kaip ten dėl tų "Margaritos" natų/tabų/funkcijų? Aš tik noriu sugroti :) |
Geriausias informacijos 6altinis - Fara iš Rondo :D Sumotyvuok žmogų - parodys :D
Robertas Midiaudio Ltd. robertas@midiaudio.com [img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1453[/img] [img]http://forum.midiaudio.com/file.php?0,file=1964[/img] |
Visados būdavo neišsilavinusių genijų ir išsilavinusių kvailių. Šiaip švietimas retam, kam pakenkė, tai kaip ir "neprarandi" daug, jei sugebi tas skruzdes ant penklinės gaudyt. Kitas dalykas muzikoj ne vien kiek nata verta, bet ir jos interpretacija. Aš kaip mėgėjas nelabai moku solfedžio, bet tai man netrukdo pasiimt gitarą ir ten kažko ieškot, užsirašyt kreivais tabais, kad nepamirščiau ir draugam parodyčiau. Gal ateis momentas, kai nuspręsiu išmokti muzikinio raštingumo, tai ir išmoksiu - gerais laikais gyvenam :)
|