Sveiki, esu girdėjęs, kad jeigu išmoksti visus tuos Minorus ir Mažorus, tai su jais kažkaip galima improvizuot, bet tikslaus atsakymo niekur nerandu kaip tai daryti. Gal būtų galima apie tai plačiau?
|
Ojoj koks klausimas...Is serijos: esu girdejes, kas per daiktas yra ratas, tai klausiu, kaip man greiciau profesionalo teises issilaikyt:) Beje, tai neturi nieko bendro su natu maketavimu. Paprasciausias pasiulymas- nueiti i artimiausia muzikos ugdymo istaiga, arba susirasti kantru muzikanta ir pradeti nuo ABC.
|
(IP Logged)
January 16, 2009 05:13PM
TasPats Wrote:
------------------------------------------------------- > Sveiki, esu girdėjęs, kad jeigu išmoksti visus > tuos Minorus ir Mažorus, tai su jais kažkaip > galima improvizuot, bet tikslaus atsakymo niekur > nerandu kaip tai daryti. Gal būtų galima apie tai > plačiau? Skamba panašiai kaip - girdėjau, kad išmokus abėcėlę galima rašyti poeziją, norėčiau sužinoti kaip tai padaryti... |
Du proto bokstai pakomentavo, kas... dar?
|
Ok,būsiu ketvirtas...
|
Reiketu bent minimalaus suvokimo apie muzikos sudedamasias dalis. Improvizacijoje pradet reiketu nuo pentatonines gamos, prasigrojus ir issibandzius visus niuansus eiti prie minorines gamos...
http://blog.hardcore.lt/hafssol/2007/03/muzikos_teorija_harmonija.html Cia parsisiuntimui yra trys muzikos teorijos pradmenu knygos. Skaitydamas sias knygas (jeigu jas skaitysi) atkreipk demesi, jog lietuviskas natu zymejimas siek tiek skiriasi nuo anglu, amerikieciu ir daugumos kitu saliu... |
(IP Logged)
January 17, 2009 01:19PM
TasPats: būtent improvizacijoje tų visų minorų-mažorų mažiausiai reikia. Jie daugiau reikalingi kūriniams harmonizuoti, orkestruotėms rašyti, o improvvizacija, čia imi ir groji... arba sugrojai gražiai arba ne. Va ir visas mokslas.
|
na is dalies taip.bet improvizuojama dazniausiai ivairiom dermem.pentatonika kogero populiariausia, taip par fryginem miksolydinem lydinem.ir etc.
|
Laimiuz Wrote:
------------------------------------------------------- > TasPats: būtent improvizacijoje tų visų > minorų-mažorų mažiausiai reikia. Jie daugiau > reikalingi kūriniams harmonizuoti, orkestruotėms > rašyti, o improvvizacija, čia imi ir groji... arba > sugrojai gražiai arba ne. Va ir visas mokslas. Ganetinai klysti Laimiuz... noredamas rasyti turi ne tik moket is raidziu sudet zodi, bet ir is zodziu sudeti sakinius. Aisku visada gali pasisekti is raidziu kratinio isgauti puiku eilerasti... |
Arba tiesiog imi ir improvizuoji jei turi gamtos dovaną ;)
|
Bet jeigu tu improvizuoji ir tavo improvizacija dera su harmonija, tai tu vistiek groji arba pentatonika arba minorine arba ka kitka, galbut tik nemoki to paaiskinti vakaru muzikos teorija (nes teorija tik BANDO aiskinti muzika, o ne atvirksciai). Taciau gali pasinaudoti 500 metu zmonijos patirtimi ir neklaidzioti klystkeliais bandant kazka sugroti :)
Ir visgi zmogus paklause aiskaus klausimo (gal ne per aiskiausiai suformuluoto tik), tai jus ir padekite jam, o ne ateini i parduotuve pirkti batono, o tau sako: gal tu visgi pabadauk |
to djlawris: beto pati pentatonika nera derme, cia tik lietuviu muzikos teorija kazkodel taip aiskina 8-)
|
O kas,jei ne dermė?
|
Na logiskai pamascius (bei vakaru europos literaturoj) tai gama, kaip diatonine ir chromatine. Va minoras, mazoras jau dermemis reiketu vadinti. Pentatonika juk tik 5 garsus turi oktavoje, na tai atskira gama, kaip ir heptatonine. Nu bet esmes tai nlb keicia ar taip ar kitaip vadinsi
|
(IP Logged)
January 18, 2009 04:11PM
Gerb. p. Justinai, niekas niekad nebandė pasakyt, kad teorijos nereikia, tai būtų baisus šmeižtas ! Atvirai pasakius aš neįsivaizduoju muzikanto, kuris imtųsi improvizuoti ir pradėtų groti ne toj dermėj ar pan. Improvizuoti imi tik tuomet, kai galvoje viskas aiškiau negu aišku. Žmogus, kuris negirdi, gali pasitelkti į pagalbą gamas, laipsnius, išrišimus, na nebent jaustum, kad čia "kažkokio tokio guziko" reikia ir niekaip nesugebėtum jo išgirsti ar surasti, tada žinoma galima pasitelkt matematiką ir gal ji padiktuos tai, ko ieškai, tačiau šiaip jau imi ir groji. Groji kelis kartus, kol sugroji ir kol skamba "skaniai". Neretai muzikos teorija (pagrinde klasikinė) išvis draudžia taip groti, o žmonės groja ir gražu. O dėl mokslų tai aš visada visomis keturiomis už mokslus, tik mūsuose reik su mokslais atsargiai. Reikia truputį ir klasikinės harmonijos mokslų paragauti, ir džiazo... Tačiau besimokant reik nepamiršt ir iš klausos pagrot, kad nesigautų kaip mūsų gerbiamiems orkestrantams Vilniaus - Kauno. Duok lapą - groja kaip Dievai, atėmei lapą, dviejų gaidelių nepagroja iš klausos, o apie tai, kad kokį kūrinį ritmiškai sugrot, išvis toks cūdas gyvenime nėr girdėtas.
|
Oj ne ponas as tikrai :) Bet na del teorijos teisingai, as ta ir norejau pasakyti, tiesiog pasiemi is tos teorijos tiek kiek tau reikia, nes kiekvienas zmogus skirtingas. O kad klasikines muzikos disciplina ne neleidzia pagalvoti apie kazkokia improvizacija tai ir pats su tuo susiduriau kai mokiaus. O tarkim imant gitara (na arba pianina, nes universaliausi instrumentai), tai tu bandydamasis visada pastebi kaip viena nata skamba su kita, su akordu seka, visus niuansus atrandi, tiesiog muzikos teorija suteikia bendresni suvokima kaip muzika veikia ir tiek. Mes zinom kad zeme apvali, bet orbitiniu kampu poslinkius ir tt nebutina zinoti :)
|
Na,jei jau pradejom...Mažoras ar minoras kaip tik ne dermės,dermės yra joninė ir eolinė.Bet čia tik šiaip,papezėjimas.
O Laimiuzui tenka pritarti. |
Na visaip galima ismastyt, jonine atitinka naturaluji minora. Bet cia tik pavadinimai vistiek :)
Edited 2 time(s). Last edit at 01/19/2009 12:59PM by Justinas K.. |
Joninė mažoras.Natūralus minoras eolinė.
|
Teisingai, pats susimaisiau ;)
|
žodžiu tuoj viskas baigsis kad prasidės tema apie akordų apgrojimus, o kadangi mes juo suprantam tik džiaze... :)
|
Įkalbėjai.
Stop. |
ne, stop nereikia, akordų apgrojimai yra reikalingi ir būtini (kad neužsidaryti nuobodžioje gamoje), bet nebūtinai Jazz'o pavyzdžiais viska aiškinti - daugiau publikos suprastų, nes yra tokių kuriems džiazas sukelia atmetimo reakcija :/
|
Apie jazz"ą kalbos lyg ir nebuvo...Mes tik bandėm aiškintis apie senovinių graikų dermių ir klasikinių gamų pavadinimus.
O dermės tai tos pačios ir jazz'e ir rock'e ir klasikoje..Manau koks Paul Gilbert galėtų labai daug naujo papasakot apie dermes kokiam George Benson'ui,jei pastarajam tai rūpėtų. |
tai va butent kad nebuvo, bet man tik uzsiminus kad iki to vienas zingsnis kazkodel patsai pabegai :D
|
To vieno žingsnio ir išsigandau,nes tuose miškuose tai labai daug medienos.
|
He, ne pirma diskusija ta tema.
Viskas daug paprasčiau nei teorija ar dermių žinojimas. Vistiek, kaip bepasuksi, improvizacija yra praktinė, o ne teorinė disciplina. Todėl manau, kad pradžiai pakanka elementaraus "testo" sau: imi kad ir paprasčiausios dainelės (net ir "Du gaideliai" tinka - pats nuo to pradėjau) formą su visa harmonizacija. Tada bandai be jokio teoretizavimo sugalvoti bent kiek logiškesnę "varijaciją" ir užfiksuoti ją. Paskui dar vieną ir dar... O paskui su jomis imi žaisti lyg su "Lego" - imi iš vienos, primontuoji prie kitos, galą iš trečios... Užkabino? Tada pirmyn! Kai imsi pastebėti, kad visa dėliojasi pagal ka-kokią muzikinę logiką, kažkokius dėsningumus, tada galima ir "pateoretizuoti". Juk improvizavimas muzikine (siaurąja prasme) yra ne kas kita, kaip varijacijų kūrimas. Tie, kurie galvoja, kad improvizacija kuriama spontaniškai, yra ne visiškai teisūs. Visi ten dermių dermių pavadinimai ir t.t. yra tik pribambasai, techniniai elementai, kuriais naudojantis galima kažką lipdyti. Tačiau ką ir su kuo - teorija nepadės. Čia skonio, išsilavinimo ir patirties klausimas. O dėl "tamsių miškų"... Kartais žmonės turi nuostatą, kad jei po pusvalandžio nesusilyginsi su Bensonu, Corea ar Amstrongu - neverta net pradėti, nes viskas yra "tamsus miškas". Toli gražu ne visi taip galvoja. Todėl pasaulyje buvo, yra ir vis atsiranda naujų puikių muzikantų ir improvizatorių. Svarbu noras, gera motyvacija, o visa kita ateis (arba ne). Svarbu žengti pirmą žingsnį ir pajusti: aš galiu! **Rimas G. |
kaip visada atejo rimas g. ir viska i vietas sustate :) belieka tik pritart. Kiekvienam zodziui.
|
Maestro, Rimai (tu)
|
Pianistams tai gerai-
http://www.youtube.com/watch?v=TZ860P4iTaM&feature=related |